een strengs dimensioner

hej. jeg er i gang med en ombygning. jeg har i stue etagen skiftet en radiator ud med gulvvarme. men jeg skal videre op på 1. sal til de andre radiatorer. røret jeg har brudt er et 3/4" rør. et 3/4" rør er ca. 21 indvendig. jeg vil gerne køre pex der hvor jeg har brudt røret. hvilken dimension pex skal jeg bruge? det er een strengs system. der er jo noget med et naturligt flow i et een strengs system. HJÆÆÆÆÆLP.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke du får et gulvvarmesystem, som vel må være tostrengs med pumpe, til at køre sammen med et enstrengssystem.
Løsningen er nok at bygge det hele om til tostrengs.
man kan godt koble en gulvvarme ind på et et-sterngs anlæg bare husk at kør en størelse ned i rør på det rør som køre videre
( kan godt lave en tegning hvis der hjælper) med hensyn til størelse rør som du skal køre videre med kan du bruge multi pex 18 eller 20mm

hellere skide det ud end at smide ud..

jeg har sat en kuglehane på strengen for at kunne tvinge vandet igennem gulvvarmeslangen. der er også en kuglehane på gulvvarmeslangen for at kunne styre gennemstrømningen. efter gulvarmen går strengen ovenpå, og umiddelbart virker det som om at der også er varme ovenpå. der blir lidt justering på de 2 kuglehaner for at finde den rigtige indstilling. var det noget i den stil du også mente? undskyld hvis det lyder lidt forvirrende, men vil helst ik til at tegne.
nej kan godt se det for mig det er en rigtig gør det selv løsning :0) men så bruger du bare 18mm eller 20mm op til 1 salen men husk det skal være til varme som f.eks multi pex
go arb lyst

hellere skide det ud end at smide ud..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis