Gavlbeklædnig

Jeg går og overvejer om jeg skal få udskiftet gavlbeklædningen på vores hus. Den nuværende beklædning er af træ, og er ved at være godt "mør".

Jeg overvejer HardiPlank men også alternativer. Hvad findes der af alternativer og, hvad er fordee og ulemper ved dem, hver især (pris, tilgængelige farver osv.) ?

Jeg vil gerne høre fra nogen, der har fået lavet noget tilsvarende om, hvilket prisleje det ligger i, hvis man ikke selv gider at lave det, og i stedet får en tømrer til det.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg havde selv samme projekt.. Vi endte med at købe klinkbrædder tryk imprægneret og malede dem med Gori 99 extreme før opsætning..

Vi snakkede også om Hardiplank og lignende, men syntes de var alt for dyre.. Træløsningen med maling, nye lægter, ekstra isolering og udhængsbrædder løb op i ca. 5000,-

Resultatet er blevet fint syntes jeg..

http://www.moellesvinget.dk/19807169?i=23166735


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Så er sagen klar, det bliver, efter alt at dømme, en eller anden form for "ikke træ" beklædning.

Men hvad er bedst produkter fra Cembrit eller fra Ivarsson ? Jeg overvejer stadig om det skal være de gennemfarvede produkter eller malede (Hardie/Ivarplank)

Jeg ville vægle ivarsson fordi jeg anser det for at være et mere holdbart produkt.
Skrevet af Koludabyg på 07 sep 2010 22:04
Jeg ville vægle ivarsson fordi jeg anser det for at være et mere holdbart produkt.
Det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet lidt

Mangler Ivarsson ikke nogle produkter til hjørneafslutninger  -  det lader til at de baserer dette på aluminiumsprofiler  

Så kom det første tilbud ind af døren: 70.000 + moms

For udskiftning af 50 m2 stern, gavl, vindsked og udhæng.

Det var en "anelse" mere end jeg havde håbet på, specielt fordi jeg har fået et tilbud på: 15.000 incl. moms for materialerne (Stark)

Det betyder nok at man selv må igang...
Annonce
70.000 kr + moms lyder godt nok voldsomt i mine ører. Især hvis du selv har fået tilbud på materialer på 15.000 kr, er du sikker på du har fået det hele med i det tilbud du selv hentede hjem ?

http://www.lyrk.dk
Helt enig med Naveren, kunne godt virke som om du ikke har det hele med i det tilbud på materialerne.

Du skal også huske udgifter til stillads som sikkert er med i håndværkerens tilbud.

Syntes dog alligevel at prisen på 70.000,- + moms er helt hen i vejret for et par gavle.
Det tilbud jeg har fået lyder på 40 m2 gavl. Beklædning, vindpap og epdm bånd + 10 m2 beklædning til det resterende, og lyder på 11.500,- plus det løse - så ca. 15.000.

Tømreren har deres eget stillads og egen teleskoplæsser som de kan bruge til begge gavle plus den ene side af huset. De skal derfor kun stille stillads op på en side.

Så, jeg synes godt nok også det er en noget pebret pris
Dvs. i alt 50m2 beklædning.

En pris på godt 1750,- incl. moms pr. monteret m2 beklædning er vist i den høje ende.

Det er jo ca. 1450,- pr. m2 i arbejsløn eller godt 3 timers arbejde pr. m2.hvilket er noget højt sat.
Det bliver bedre og bedre !!!!!!!!!!!!!!

Nr. 2 tømrer har givet tilbud - det lyder på 80.000 excl. moms.

Jeg tror sagen er klar - jeg låner/lejer/køber stillads og laver lortet selv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også