manglene dampspærer og isolering

Hej vi har et soveværelse der er meget utæt der er stæder hvor der ikke er nogen form for isolering og steder hvor der ikke er nogen dampspærer er der ikke risiko for at det kan skade noget af bygningen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Både ja og nej! ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis det er varm og fugtig luft der slipper ud kan det skade ja - men hvis der ikke er isolering til at holde på det så luften tvinges til at kondensere på det samme sted bør den potentielle skade være minimal - jeg tænker at du bør få løst dit dampspærre problem samtidig med at du får løst dit isoleringsmæssige problem som jeg anser for værre end manglende dampspærre!

Vær opmærksom på at dampspærre ifm med renovering kan gøre mere skade end gavn hvis den ikke kan laves ordentligt tæt over det hele - i så fald siger lærdommen vist at det er bedre at undlade den.

Emnet er iøvrigt på top 5 over mest debaterede emner på sitet så hvis du bruger søgefunktionen øverst i højre hjørne kan du finde et væld af information ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Bygningen kan ikke tage skade uden dampspærre hvis der samtidig ikke er nogen isolering. Hvis der er isoleret skal der også være dampspærre for at forhindre fugten i indeluften i at kondensere på træværk m.m. Det lyder som om du bør sætte både isolering og dampspærre op i hele rummet fra en start.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis