elovn i skab plus lidt om induktion

Jeg ved godt, at man kan bygge en elovn ind i et højskab. Men jeg skal bruge bordplads, så jeg ville gerne bygge den ind i et skab, der hang på væggen - så jeg kunne få lidt bordplads neden under. Men jeg kan ikke finde sådan et skab. Er det fordi det ikke findes?

En anden ting: Jeg tænkerpå at smide gaskomfuret ud og få induktion i stedet for. I lejligheden er der to sikringsgrupper - er det ikke for lidt, hvis jeg både vil koge og bruge ovnen på samme tid. Kan man få lavet en gruppe mere? Er det dyrt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal kigge på underskabe, for at der er dybte nok.

Du skal have en meget stærk væg for at lave det på den måde, da en fyldt ovn er meget tung.

Ergomien ved at have den hængende over et bord er heller ikke god, forestil dig at tage en steg ud fra et overskab for at hælde skyen fra.
Der er en stor risiko for at det vil ende ned over maveskindet

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 09 jul 2010 07:59
Du skal kigge på underskabe, for at der er dybte nok.

Du skal have en meget stærk væg for at lave det på den måde, da en fyldt ovn er meget tung.

Ergomien ved at have den hængende over et bord er heller ikke god, forestil dig at tage en steg ud fra et overskab for at hælde skyen fra.
Der er en stor risiko for at det vil ende ned over maveskindet

Eller det der er værre!!

Det var måske til at leve med en enkelt støtte under ovnen ned på køkkenbordet, selv om det er meget lidt optimalt, og jeg forstår godt ønsket, idet mange bylejligheder har et åndssvagt lille køkken.
Jeg ville nok vælge et komfur og så hænge overskabe op på pladsen, hvor du ville hænge ovnen. Så mister du ikke mere bordplads og får alligevel lidt skabsplads.
Alternativt kunne du stille en ikke alt for høj ovn på bordet, og hvis du er normalt udvokset, kunne du arrangere en bordplade oven på ovnen, og bruge den plads til at stille fra på.

De induktionsplader jeg har haft med at gøre, har alle været til 3 faser.
Du bør undersøge mulighederne for at få lagt kraft ind i lejligheden evt. sammen med de øvrige beboere i opgangen, for at få prisen ned.
Jeg kan MEGET kraftigt anbefale dig at få induktion. Det sviner ikke som gas gør, og sprøjt og overløb brænder ikke ikke fast på pladen i nær samme grad som på andre varmeplader.

Endvidere er det mindst lige så hurtigt og let regulerbart som gas, men man mangler det med at brænde fingre og skæg når man skal tænde og kigge til gassen.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis