kecht

hej alle har set på en 31 fod ansø kecht er der nogle der har sejler erfaring i sådan et skiv? fordele/ulemper. vi er en lille familie på 2 børn 2voknse og skal aldrig nå noget når vi er til søs,    båden er hel kølet.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af DS på 09 jul 2010 01:10
hej alle har set på en 31 fod ansø kecht er der nogle der har sejler erfaring i sådan et skiv? fordele/ulemper. vi er en lille familie på 2 børn 2voknse og skal aldrig nå noget når vi er til søs,    båden er hel kølet.
Og du har aldrig sejlet før, og kender vel aller en disse til sejlads 
En langkølet båd er mere stabil på kursen men til gengæld skal den bruge mere plads for at vende, og for sejl kan det ofte være nødvendigt at bakke fok eller klyveren for at komme over stag på grund af Messanen bliver den endnu tungere at få rundt. Men fordelene er at der er en lang lav rig, hvor det ofte kan føres mere sejlflade end på en med en enkelt mast. Det er dog ikke en bådtype jeg vil anbefale til en nybegynder som du og din familie. Det kan meget hurtigt blive til en stor skuffelse for hele familien.
Og i kan altså sagtens klare jer med en mindre båd som start båd, en 24 fods vil nok være det bedste at starte med. Men få nu lige lidt sejler erfaring ved at sejle med som gaster i den lokale sejlklubs aften sejladser.

V.h.  Håndværkeren

det er en rigtig dejlig båd, men foruden alt det man normalt tjekker, er her rusttjek, og det skal gøres grundigt og i alle kroge og bag alting.Det er jo en motorsejler, som kan lidt med sejl alene. Så med omtanke, skal det nok gå.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej Håndværkeren.
tak for dit svar og  gode råd. og jo jeg har sejlet før   først 6 år som fisker. så 1 år på syd amerika. hos j lautrisen på det gode skib ditlev lauirtisen.(det var ikk lykken for mig) også 5 år som haw og fjord lystsejler. i min lille 22 fods kling bygget træ jolle fra 1964.( den er simpelhen blevet for lille) men det kunne du jo ikk vide.har dog ikk den store erfaring
med sejl. kun nogle få ture i en granada 31. som gast. og fik så lidt blod på tanden.savner dog lidt mer motor så der for en motorsejler.   
mvh DS    (ham der den ordblinde nattevagt )

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

daw Granoldman.
det er netop det jeg oss har lidt i tankeren limfjorden og dk kunne jo blive for lille. med tiden og mor savner et wc og en støre køje og ungeren mer plads 
mvh DS.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce

Lynæs ohøj.
jeg tar min gamle skipper/ven (ham fra granadaen) med til at gå rig og sejl igemmen. så kan min gamle mester som er båd bygger/smed/sandblæser jo fint se på skroget. så skulle det være i hus. har du før sejlet i sådan et skib?
mvh DS.


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Skrevet af DS på 10 jul 2010 02:02

Lynæs ohøj.
jeg tar min gamle skipper/ven (ham fra granadaen) med til at gå rig og sejl igemmen. så kan min gamle mester som er båd bygger/smed/sandblæser jo fint se på skroget. så skulle det være i hus. har du før sejlet i sådan et skib? (altså en ansø)
mvh DS.


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

ps eller Hej igen har lige et ? mere har du/i en ide om hvilket værft der har bygget ansø både?

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Jeg har kun sejlet lidt i en, men det gav et positivt indtryk, især i hårdt vejr . med mesan og fok. Kender ikke oprindelsen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej lynæs
det lyder da godt da der jo sommetider er frisk vind og godt med bølger på de kanter her oppe.  men tak for dit svar.(altid rart når der springer en lille flig af en skippers pande)

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis