Min Speedfight 45

Hej jeg kom kørende på min 45, og lige pludselig ville den ikke trække  det er når man køre, så det lige som om den drukner, så kan man slippe gassen og så kan den lidt igen, den går fra 60 til 20 - 35, og stiller man den på støtte foden så vil den godt ??? Det skal lige siges jeg er ny inden for dette fag, da jeg er van til at køre bil, men hva kan der dog være galt ??? tør ikke bare køre den på værksted, de laver bare mere end de skal da jeg ikke er så klog endnu. men jeg håber da virkeligt at der er nogle som måske har nogle ider ?? men på forhånd mange  tak Tommas Laursen

Hej søger noget hjælp, er ny inden for Scooter verden (45) ... ??

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan noget begynder vrøvl, de laver hvad der skal laves og ikke en disse mere. Og som nybegynder ud i den slags køretøj (der iøvrigt ikke må køre mere end 45) er det nok det bedste for dig. Du kan hurtigt lave mere lort end lagkage  Husk at bliver du taget i at kører 60 på en 45 koster det dig et klip i kortet !

V.h.  Håndværkeren
Hmm takker for en modtagelse... ikke denne side jeg skal bruge med sådanne svar!! men det er Vandpumpen der er stået af!!

Og kan godt forstå hvis folk er trætte af dig i trafikken hvis du osse er en af dem der ligger midt på vejen, og køre 45... !!!!!!

Hej søger noget hjælp, er ny inden for Scooter verden (45) ... ??

Hvis du læser reglerne vil du se at man ikke må opfordre til ulovligheder her..
og læser du den danske lovgivning vil du kunne læse at man ikke må kører 60 km/t på en 45 knallert...

Om det så er fornuftige regler er en anden sag. Personligt syntes jeg det er latterligt at drosle dem ned så den bruger meget mere benzin og for to-takterne mere olie som ikke bliver forbrændt ordenligt med mere forurening til følge.
Den rent fysisk ligger i vejen i bykørsel fordi den kun kan kører 5 km/t langsommere end tilladt er også skørt.
Men det er reglerne..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af mulle24ok på 09 jul 2010 12:45
Hmm takker for en modtagelse... ikke denne side jeg skal bruge med sådanne svar!! men det er Vandpumpen der er stået af!!

Og kan godt forstå hvis folk er trætte af dig i trafikken hvis du osse er en af dem der ligger midt på vejen, og køre 45... !!!!!!
Jamen selvfølgelig ligger jeg da lige midt på vejbanen, eller rettere der hvor føren af en bil befinder sig. Det er nemlig loven ! Men jeg er ikke sunket så dybt endnu at jeg er nødt til en 45 knallert og da slet ikke en ulovlig, jeg køre mc med sidevogn og kan derfor følge trafikken uden at være til géne for andre trafikanter.
Loven siger også at en 45 knallert skal ligge samme sted som føren af en bil, så andre trafikanter kan se forskel på om det er en 30 eller 45 der kommer kørende. Men jeg så jo helst som så mange andre af mine medtrafikanter, at i trak med dem på fortorvet eller nede i grøften

kig lige her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja den er vand kølet!!! og Ja der sidder en Vandpumpe på denne model, den er med skive brems bag, det jo heller ikke normalt... men takker grandoldman

Hej søger noget hjælp, er ny inden for Scooter verden (45) ... ??

Håndværkeren.. ja sorry da.. jeg ser på det, på samme måde som dig desværre, de høre ikke til på vejen!! men ja desværre har nu gået sygemeldt 2 år pga en arbejdsskade, så kan ikke blive ved med at have råd til bil når man er alene, jeg køre normalt lastbil, og ja en scooter burde ikke ligge og fylde det hele..
og til at den er ulovlig undskylder jeg da meget, jeg har købt den sådan, jeg skal osse lige have råd til at få den lavet jo, men prøver og tager lidt af gangen, det håber jeg da er ok, og jeg køre som loven siger den må, jeg lever af mit kørekort, så nej har ikke tænkt mig at smide det væk pga en 45.. men sorry jeg er sunket så dybt, jeg har nu ikke selv bedt om det.. ville skam hellere ud at tjene mine penge igen, men 4 operationer i ét knæ, og om ca 12 mdr hendder det en skinne på, så ryger 45'eren igen, for så hedder det jo nok en indvalidebil, men nej har ikke bedt efter dette helvede at leve i, for det er en større kamp end man egentlig selv tror.. men undskylder jeg køre på noget som jeg heller ikke selv kan acc i trafikken, men har ikke andre muligheder lige pt.. :'(

Hej søger noget hjælp, er ny inden for Scooter verden (45) ... ??

Jeg har også købt mig sådan en bandit i forsøget på at spare lidt knaster, men bruger den ikke særligt meget, der bliver overhovedet ikke taget noget hensyn til en når man kommer på sådan en, det er nærmest som om at de fleste prøver på at trykke en ned i grøften.

At man skulle få et klip i kortet for at køre 60 på sådan en er da noget af en påstand, omend det er ulovligt overstiger du jo nok ikke de lokale hastighedsangivelser så meget så det giver anledning til dette, for det er jo stadig skiltningen der gælder, at man så får en bøde og kommer til at undvære sit køretøj er en anden side af sagen.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis