volvo penta bliver varm på en cyl

hej jeg har en volvo penta md 11 c ( 23 hk)

vi har taket den ud af båden og startet den op når den har kørt et stykke tid bliver den ene cylinder noget varmere end den anden . men den kører på begge 2 . er der nogen der har en ide til hva det kan skyldes? og er det alarmerende eller gør de motorer det??
hilsen jannik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jannik
Den skal være lige varm på begge cylindere. Prøv at tage udstødsmanifolden af og rens kølevandsovergangene ( læs hullerne). Kølesystemet på sådan en maskine er, at der bliver tilledt vand til bunden af manifolden, vandet går videre ind til cylindrene, derfra til topstykket og derfra ud i toppen af manifolden. Hvis nogle af hullerne er stoppet så har du problemet. Der kan selvfølgelig være andre årsager, men jeg ville starte der. Har motoren været saltvandskølet?

Mvh Finn
hej finn . tak for dit svar . vil prøve det . den har været saltvandskølet men har stået i et par år før jeg erhvervede den.den var konseveret da jeg startede den op. kan det måske skyldes dårlige impeller ? at den ikke pumper vandet hurtigt nok igennem??
Hej Jannikth

Det kan godt være, så jeg ville da starte med at pille impelleren ud og checke den. Derefter ville jeg gøre som jeg beskrev først. I og med at den har været saltvandskølet og derefter har stået et par år, kan der godt have samlet sig en prop i kølevandsovergangen.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis