ventilationskanal/rist i fodlister

Hej
Jeg har slebet et gammel gulv af og skal have udskiftet de gamle fodlister. I de gamle fodlister var der indbygget nogle ventilationsriste for at få ventileret hulrummet under gulvet.
Huset er fra 1972 og der er derfor ikke placeret noget dampspær under gulvet, men er det nødvendigt med disse ventilationskanaler? og hvordan er det smartest/nemmest at lave dem?

Hilsen Rune
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke undlade ventilations muligheden, hvis du vil undgå dem, skal du lave ventilation i sokkelen, hvis det er muligt.

mvh jens
andersenrune

Du borer et hul i alle 4 hjørner og skærer med en stiksav i mellem disse huller.

Kan du komme til at lave udluftningen via soklen, du bore nogle huller ind til hulrummet under dit gulv, sætte nogle stykker eks. 40 mm plastrør der har lidt fald udad og rulle noget kyllinge tråd sammen og stoppe i dine rør så du undgår mus og andet u-ønket adgang.

Du kan selvfølgelig købe nogle riste af en eller anden art til at skrue uden på i stedet for.

Ellers kan du købe nogle udluftnings kanaler til at sætte i vindues-rammer som kan åbnes/lukkes, til at sætte på dine fodlister.

Jeg har selv brædde-gulv med 15-30 cm. luft under og min udluftning fungerer fint her på snart 30 år tørt og lunt hus.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis