Klistre spejl..

Jeg skal have vores spejl i badeværelset til at hænge fast, men jeg synes det er lige meget hvem jeg hører på eller hvad jeg læser, så er jeg lige vidt.
Væggen er en gipsvæg der er primet og har fået vådrumsmembran. Spejlet er et indmuringsspejl, sikkerhedsglas to lag.
Jeg har en klar vådrumssilicone, som nogle påstår er ok, jeg har ikke en montagelim, som andre hævder jeg skal bruge.

Hvilken tube skal jeg gå efter?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah ! Silicone har en sjov tendens til at slippe underlaget ved belastning, så den er nok uegnet til at hænge noget som helst op i. Jeg vil nok anbefale en tokomponent epoxylim, men aligevel ville jeg have mine betænkelighedder ved at lime et spejl fast på væggen. Jeg ville nok bruge de små diskrete holdere der kan købes til spejle.

V.h.  Håndværkeren
Jeg har ladet mig fortælle, at cilicone indeholder noget syre af en art, deraf den sure lugt, som æder belægningen på bagsiden af spejlet, med grimme striber og plamager til følge.
En af mine venner lavede netop det stunt for en del år siden, og det spejl ser bestemt ikke godt ud.
Jeg limede et tilsvarende spejl op på gips for en 6-8 år siden med klister jeg købte af glarmesteren, der skar og leverede spejlet. Der er absolut ingen mærker i det spejl, heldigvis.
Jeg husker ikke længere, hvad det var for et specifikt produkt, men det var i hvert fald ikke silicone med syreindhold.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er ikke plads til holdere da vi får en skydelåge som kører forbi spejlet. Desuden er der intet mystisk i et indmuret spejl (synes jeg).
Da det er et lamineret spejl har syren intet at sige, spejlfilmen ligger mellem to stykker glas. Men det bedste er nok at snakke med en glarmester og høre hvad han ville bruge.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Hejsa

Brug LIP Multi fliseklæb. det har jeg selv sat spejl op med, og det har hængt fast nu i 6 år.
Brug en tandspartel til påføring og hold det på plads indtil limen er tør.
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Brug montagelim som du selv er inde på. Det koster 30 kr. pr. patron hos dem uden H et.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Syrefri silikone er det korrekte at bruge til spejle.. Montage lim kan også bruges, men husk at tjekke om der er syre eller andet i der opløser bagsiden af spejlet..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeg har lige lavet nøjagtigt det samme med 2 store spejle, hvis det spejl du har købt er et såkaldt vådrums spejl beregnet til indmuring er der INGEN problemer med om der er syre i det smat du bruger til at sætte det op, for som du selv er inde på ligger spejlfolien imellem 2 stykker glas. Jeg spurgte min glarmester om hvad han plejede at bruge, og fik at vide at det var en alm. klar byggesilikone, han nævnte også at spejlets vægt alligvel hviler på de fliser som det sidder over, så silikonen skal egentlig ikke holde andet belastning end at holde det ind til væggen.. mine sidder super fast på den måde'
Det var dog helt utroligt.
Glenm alt om det smat der nævnes ovenstående.
Spejle monteres på jævne vægoverflader med Tesa Spejstape. Vælg mellem normalt eller stærk model.
Spejlet sidder præcist hvor det monteres. Dvs. det glidder ikke ned. Har monteret spejle på den måde i feks. elevatorkabiner. Som jo fiser op og ned i høje bygninger.
el sporto

Jeg mener at huske (28 år siden) at murerene brugte det samme som de satte fliserne op i lip, mit spejl er også lamineret (to lag)

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Montagelim eller epoxy, ingen af delene kan komme af igen. Fliseklæb bruger du kun hvis spejlet skal sættes op imellem fliser du sætter op samtidig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også