nye celler i batteri til boremaskine

Jeg har en 12v hilti hvortil jeg har fundet et gammelt 2ah batteri. Desværre er cellerne helt døde - eller næsten - den holder strøm i ca 10 minutter - og 4 minutter, hvis den kommer i lygten.. Er der nogen der har erfaringer med om det kan svare sig at skifte cellerne eller om man skal have et nyt batteri? De koster jo alligevel lidt + hvis man fik større celler, ville den holde længere :-)

/cs

Jeg har en 12v hilti hvortil jeg har fundet et... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har flere gange, udskiftet defekte celler, i boremaskinebaterier, ofte er det kun en enkelt eller to celler der er dårlige.Så kan man jo slagte et bateri og bruge dem der virker, naturligvis vil det være bedst med ene nye celler.

Det kan være lidt svært at lodde på cellerne, jeg bruger noget tin beregnet til alu. det går fint, og jeg har ikke bemærket, nogle skader på cellerne, gpa. der er loddet på dem.

Jeg har da også flere gange købt billige nye akkuer, fra boremaskiner og så slagtet dem, bla var jeg heldig at finde et par helt nye billige 12 volt Festool, de celler bruger jeg nu i min Makita.

Måske har jeg et nyt 12 Hilti til at ligge, jeg kan prøve at rode gemmerne igenne, og sætte et billede ind, hvis det har interesse, det bliver så i køb og salg, for ikke at spolere tråden med reklame

Men nu skal der lige ferieres først, så det bliver tidligst om en uges tid

mvh jens
Skrevet af csteinod på 09 jul 2010 11:22
Det ville være super hvis du havde noget liggende :-)

Og så må jeg lige måle mig frem til hvor mange af mine celler der er døde og udskifte dem selv

Skift alle cellerne samtidigt såfremt det er et gammelt batteri. de har alle fået de samme tæv. så de har ikke langt igen.

Jacob
ja - det må jeg nok hellere. kigger lige på ebay og ser om jeg kan finde nogle billige celler

/cs

Nu har jeg været gemmerne igennem. og har desværre ikke kunnet finde det bateri, så det er nok slagtet

mvh jens
ærgeligt - men tak fordi du kiggede

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis