Download fra bibzoom.dk.......

Hej med jer.

Nu kan mange af os låne musik via denne side www.bibzoom.dk det er dit lokale bibliotek der afgør om du kan låne eller ej.. og hvilke muligheder for fil valg osv...
Her hvor jeg bor kan vi hente WMA filer. Dem downloader man så i en zipfil. Fungerer fint. Og man kan så afspille filerne i 7 dage ( lidt kort tid... )
Men hvad gør man lige for at smække filerne i et directory og så spille dem random derfra.... Hvilket program er godt at anvende....
Jeg arbejder på min PC til dagligt og så er det rart at have noget baggrundsmusik der ikke skal pilles ved... har tidligere hørt en del DAB fra DR via PC'en... Også nemt og bekvemt...

Gode råd modtages gerne :-) Venligst Njord

MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord.
Er det ikke muligt for dig at konvertere filerne til mp3 filer og så gemme dem i W. player
Hello Håndværker....

Det ved jeg ikke... har ikke leget med musikfiler osv tidligere...
Så hvis man kan vil jeg rigtig gerne have en trin for trin opskrift... Helt helt basic... En instruktion med alle små trin beskrevet.. også hviklke programmer der skal instaleres osv....

For mig er en PC primært et arbejdsredskab og et sted at surfe.....
Har brugt mange timer ved PC'en gennem tiden... men det med de små finurligheder osv.. Tjaee for mig er det ikke fænget.. PC'en er et arbejdesredskab :-)

Så fortsat gerne hjælp og en trin for trin vejledning :-)

Njord :-)

MVH Njord
Jamen det er der ikke så meget i, du højreklikker på filen så dukker der sædvanligvis sådan en lille rude op hvor du kan vælge forskellige ting. Bla. kan du ved et venstre klik afspille i W. Medieplayer. Så bliver filen for det meste ændret til en mp3. fil der så bliver en blivende fil på din pc.
Skrevet af Håndværkeren på 07 jul 2010 22:30
Jamen det er der ikke så meget i, du højreklikker på filen så dukker der sædvanligvis sådan en lille rude op hvor du kan vælge forskellige ting. Bla. kan du ved et venstre klik afspille i W. Medieplayer. Så bliver filen for det meste ændret til en mp3. fil der så bliver en blivende fil på din pc.

Hvad skulle det dog hjælpe at lave format på en fil der er licensbeskyttet om ? Det der bør ske er at rive den fil igennem tunebite og så fjerne licens, derefter converter man den til det format man ønsker... Præcis som var det TDC play musik man ville "låne"...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej MKH.

Det lyder som om det wer den vej man skal...

Men kan du komme med forklarringen for DUMMIES...
Altså step by step helt ned i detaljerne...

Sommerhilsner :-) Njord

MVH Njord
Annonce
Denne ville også være en mulighed, jeg har ikke lige nogen guide da jeg ikke benytter windows og selv kan teste det, men kan se på div andre "lukkede" forums at det er den type programmer folk benytter for at fjerne den DRM der ligger i filen, og på samme tid convert til et ordenligt format.....

http://www.wma-mp3.com/protected-music-converter.html

http://www.soundtaxi.dk/ <- den har en lille video med guide..

Og så lige et fif, vælg altid 320 kbit/s, så er kvalitet ikke dårligere end den org kildefil....

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er en dansk guide lige her: http://soundtaxi.dk/fjern-drm-fra-bibzoomdk-filer
Hej Thomas.
Jeg tror alle har tabt interessen for den tråd, sidst der blev skrevet i den var d. 8/7-2010
Nu er du ny her så det går nok, men du kan altid se hvornår der er skrevet i en tråd øverst til venstre i indlægget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis