Udendørs / Vandtæt TV?

Hej alle på LDS,

er snart færdig med min nye træ-terrasse og går lidt med tankerne om at sætte et TV op, egenligt mest for sjov og hyggens skyld. Men med priserne på diverse udendørs TV syntes jeg ikke lige det er det værd. Men tænkte så på bare at købe et billigt bilka-tv og så bygge en plexiglas kasse rundt om det, med udluftning i bunden.

Mon dette vil virke her hen over sommeren, nogen input?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere ting der skal tages højde for. Er terrassen overdækket, er det nemmere. Brug eventuelt et pænt skab med låger, så kan der lukkes for tv´et. Strømmen skal være med jord. Lysindfaldet kan gøre billedet meget svært, om ikke umuligt, at se. Uindbudte "gæster" kan nemt hente tv´et.
Ellers lyder ideen interessant.

Hans
"Strømmen skal være med jord"
Det er rigtigt at hvis der skal opsættes en udvendig stikkontakt, så skal den være med jord.
Men fjernsynet har ikke brug for jord, jeg tror aldrig jeg har set et et med jordtilslutning.
Sikringsklassen for den slags apparater er normalt dobbelisoleret uden jord. (symbol: to firkanter inden i hinanden)

Man skal også tænke på at fjernsynet temmelig hurtigt får besøg af uindbudte gæster indeni (risiko for kortslutning).

MvH,

Bent.

Tak for svaret begge to. Er selvfølgelig klar over det med uinbudne gæster, men TV kan ikke umiddelbart ses fra mine naboer, så skulle det blive hapset, så må jeg vælge mine venner med bedre omhu.

Skal have syet et "sejl" til at overdække den del af terrassen hvor TV'et skal hænge, så mon ikke det kan give et nogenlunde billede. Er egentltig også kun nervøs over fugten om natten, men tror bare det må komme an på en prøve og se hvad der sker.


"Strømmen skal være med jord"
Det er rigtigt at hvis der skal opsættes en udvendig stikkontakt, så skal den være med jord.

Korrekt. Jeg burde have skrevet det anderledes, da der er forskel på stik og kontakt.

Man skal også tænke på at fjernsynet temmelig hurtigt får besøg af uindbudte gæster indeni (risiko for kortslutning).

Jeg tænkte kun på dem der henter tv´et, men selvfølgelig også småkravl og små firbenede med store tænder.

Og som du selv nævner, Kasper, fugt. Det er træls at knalde sikringerne lige inden ens favorithold scorer.

Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis