Håndværker radio vil ikke lade ? (elektronik-nørder kom!)

Ja vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle ligge topic, håber det går Men ligger inde med en Dewalt radio DC011 hvor jeg aldrig har haft batterier til eller andet dewalt udstyr. Fik så 2 bats af en kammerat og det virkede ikke helt. Hev den fra hinanden og fandt en sikring som sad foran + fra batteriet som var sprunget, skiftede den og wupti den tændte med et af de batterier jeg havde. Den virker i øvrigt fint i alm. stikkontakt og nu tænkte jeg YES så kan jeg oplade begge batterier og nyde godt af min radio i trådløs tilstand. Men smed det første batteri i og den begyndte at blinke som når den oplader og pludselig blinker den som om at der er brud på 230 volts kablet (Der står sådan nogle blink-codes på fronten til at tyde hvorfor den blinker som den gør (sådan en lille rød diode) ) Målte på bat og nu var der ikke ca. 11,5 volt før hvor det virkede med 5 volt. Prøvede og smide det i igen og det samme skete, og nu er det så HELT drænet :S Prøvede det andet bat (havde 0 volt fra start) og der blinker den ok i starten men så som om at bat er kolapset så måske er det bare et dødt bat. Lagde så mærke til at der kom en svag men høj i tonen, hyletone når den prøver og lade og når den så ikke prøver at lade mere så stopper den. Kan det tyde på at selve laderen er i stykker, eller nogle komponenter ? Synes det er mega belastende og i de en del år som håndværker efterhånden har jeg ikke oplevet at noget har opført sig så mærkeligt og specielt ikke ladere til batterier ! Håber nogen er lidt elektronik nørder og kan komme med nogle gode bud på hvad jeg kan gøre. Pengene er små til en ny radio og det kunne da være fedt at kunne bruge min gratis radio fuldt ud Håber romanen giver mening, spørg endelig mere ind !
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med nogle batterier du ved som virker.
Og så er "håndværker radioer" generelt noget bras.
Den dårligste teknik og de højeste priser kombineret i et nogenlunde robust kabinet = håndværker radio.
Næ køb en billig DAB radio/ghettoblaster og brug den.

Jacob
Vil jeg prøve der er en fra arbejde der har en Dewalt radio også og den virker sq. Mit gær er at laderen er gået, øv.
Ja den eneste jeg synes er ok kvali er Makita DAMN den spiller godt, den kan dog ikke lade og det kunne være der var en grund til det ?

BTW Nu er jeg ikke ekspert i batterier men det opføre sig da noget sjovt. Når jeg prøver at oplade det som jeg tror der virker får det 0,2-0,9 volt og lader jeg det stå på bordet i 5-10 min kan jeg måle 4-5 volt igen ? Mystisk
Prøv nu med nogle batterier som du ved virker. de batterier du prøver med har du jo fundet ud af ikke virker.

Jacob
Jeg har også en gammel dewalt radio, den kan godt spille på et batteri, men prøver jeg at lade, gør den det samme som du nævner.

Bosch, det ved man hvad er.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis