Håndklædtørrer

Hej.

Vi står og er ved at lave badeværelse og bryggers og har i den forbindelse to spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med..
I badeværelset skal vi have sat en håndklædetørrer op, men skal både fremløbet og returløbet være i bunden af håndklædetørren eller skal det være som på en radiator med fremløbet foroven og returløbet i bunden??

I bryggerset skal vi have installeret vaskemaskine og tørretrumbler der begge bliver hævet op og står nærmest i et skab. Vi har regner med en kondenstørretrumbler, men har så hørt at så skal man have udluftning i rummet for ellers vil der ske fugt skade i rummet. Er der nogen som har oplevet det eller ikke?? Har nogle gode råd/erfaringer??

På forhånd tak.

Mvh Thomas
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligegyldigt hvad så vil du vel ikke lave et nyt badeværelse uden at lave udluftning?
Skrevet af 4470mp på 06 jul 2010 19:59
du kan selv bestemme hvordan rørne skal gå ind i din håndklædetørre en hvis de begge kommer oppe fra skal du huske en udluftning på det højeste punkt.
A - Hva for noget vrøvl !!!!
Du skal naturligvis have indgangen i bunden og udgangen i toppen. Og der SKAL være udluftning på et badeværelse, ellers vil der meget hurtigt opstå skimmel svamp i murværket.

Ja selvfølgelig SKAL der være udflutning i et badeværelse det er jeg klar over, men skal der være i et bryggers når der er installeret en kondenstørretumbler??

Amgående håndklædetørren har jeg så forstået det rigtigt: Fremløb i bunden og retur i toppen ??
Jeps du har forstået det, og ja har du en kondens tørre tumbler i bryggerset skal der udluftning til, kondesatoren når ikke at tage alt vandet en del fiser ud i rummet.
Annonce
Håber det er ok jeg lige spørger her. Hvis man har en kondenstørretumbler i en kælder, er det så nok med et vindue der har indbygget ventilation i karmen?
Igen angående håndklædetørren, så vil ventilerne da ikke komme til at sidde "ved siden" af hinanden i bunden, som ses på billeder og i forretninger der sælger håndklædetørrer, når retur er i toppen. Ventilen som man stiller på skal den sidde på frem eller retur??
Skrevet af VH på 07 jul 2010 09:29
Håber det er ok jeg lige spørger her. Hvis man har en kondenstørretumbler i en kælder, er det så nok med et vindue der har indbygget ventilation i karmen?
JA !

Skrevet af Zakarias på 07 jul 2010 10:00
Igen angående håndklædetørren, så vil ventilerne da ikke komme til at sidde "ved siden" af hinanden i bunden, som ses på billeder og i forretninger der sælger håndklædetørrer, når retur er i toppen. Ventilen som man stiller på skal den sidde på frem eller retur??
Ventilen er forhåbentlig en thermostet og den skal sidde på fremløbet. Se når jeg sådan lige tænker på en almindelig radiator, så sidde fremløbet på toppen og returen i bunden med en nihlventil (en ventil der bestemmer hastigheden på den vandmængde der kan løbe igennem pr.minut)

En håndklædetørrer monteres med både fremløb og retur i bund, det andet vil da se fuldstændigt klamp ud i et badeværelse.
Termostaten er normalvis en returventil og sidder selvfølgelig derfor også på returen, fidusen med en håndklædetørrer er jo at den altid er lidt lun, uanset temperaturen i badeværelset.
Det kan kun opnåes med en returtermostat, en alm termostat ville jo lukke hvis temp er høj i badeværelset, og det er ligesom ikke ideen med en håndklædetørrer.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis