Byggeanmeldelse til kommunen

Jeg skal bygge et brændeskur i skel, og der kræves byggeanmeldelse fra kommunen. De vil have tegninger med målestoksforhold og afstand til nærliggende bygninger. Fra siden og fra oven osv.. og tegning over afløb til regnvand.

Hvordan fremstiller man lige sådan en tegning??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige lavet en carport på 49 m2, som også krævede en byggeanmeldlse.
Jeg tegnede lidt i Coreldraw (gad vide om jeg er den eneste der stadig bruger det)
Det blev også til lidt streger  i hånden, Slet ikke noget at prale af.
Der var dog ingen brok, fra kommunen (Randers kommune)
Jeg tog selv ind og afleverede, og spurgte om det var ok, de kikkede det hurtigt igennem, og sagde det så fornuftigt ud. 
Så jeg fik byggetilladelsen uden problemer

mvh jens
På mange kommunale hjemmesider findes eksempler på de nødvendig tegninger. Du sagtens selv kan tegne, når blot målene er angivet behøver det ikke at være målfast. Jeg tror ikke du behøver at lede tagvand til kloaken blot du anfører, at du holder vandet på egen grund
Nu skriver du i skel. Her skal du 2,5 meter fra, når det er opbevaring over 4 m3.

 

 

 

mulle3, det er nu ikke korekt, hvis man holder sig under en vis højde, og længde, er det ok--

mvh jens

Skrevet af dreamer81 på 06 jul 2010 13:54
Jeg skal bygge et brændeskur i skel, og der kræves byggeanmeldelse fra kommunen. De vil have tegninger med målestoksforhold og afstand til nærliggende bygninger. Fra siden og fra oven osv.. og tegning over afløb til regnvand.

Hvordan fremstiller man lige sådan en tegning??


Med så lille en bygning ville jeg også prøve selv, for det kan hurtigt koste lidt at få en arkitekt til at tegne det (også selv om det er noget jeg selv arbejder med) ingen grund til at smide penge efter os arkitekter hvis du kan selv, hvis ikke, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Men når du nu selv skal prøve så er det:

Normalt max 2,5 meter højde i skel.
Max 12 meter længde i skel
Men der kan jo søges dipentation, hvis ikke du kan overholde dette.

Men husk at læse lokalplanen, den fortæller det meste.
Mvh Benjamin

 Udfører arkitekt og byggerådgivning, samt alle former for tømreropgaver. Kontaktes for uforpligtende tilbud.

www.baw-byg.dk

 

Annonce
Den skal stå i skel, og vil overstige den totale længde på 12m i skel. Han sagde inde ved kommunen at det skal til nabohøring, så det må det jo blive. jeg har spurgt min nabo, og han har ingen problemer med det, så jeg tror ikke det bliver et problem.

og den bliver også under 2,5 i skel.. jeg vil nok skyde på 2,1 eller sådan noget.
Eneste problem er den, så skal i høring, det tager 5 uger? hvis det kræver en byggetilladelse så er det 5 uger extra.

(derfor blev min carport 49,5 m2, egentlig skulle den have været lidt større)

mvh jens
jeg må bare vente så.... men det er også derfor jeg gerne skulle have en tegning færdig så hurtig som muligt.
Skrevet af je__ns på 06 jul 2010 14:21
Jeg tegnede lidt i Coreldraw (gad vide om jeg er den eneste der stadig bruger det)
mvh jens
Jeg bruger skam også Coreldraw :-) Har snart sagt tegner alt, fik de gamle tegninger fra kommunen, og lagde dem ind i coreldraw som layer og tegnede efter.

Sorry for off topic.


I am so full of it.....

Som det siges, find nogle eksempler på kommunale hjemmesider.
Tegn det så godt du kan, med blyant på kvadreret A4. Husk formalia: dit navn, adresse dato osv.
Gå hen på forvaltningen. Hvis de siger OK er det jo fint.Hvis de klapper sig på lårene af grin spørger du bare om de kenden nogle der lige hurtigt kan tegne det rigtigt op. Og det gør de, måske endda sagsbehandlerens fætter!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis