Hvor sidder tomgangsregulator?

Hvor sidder tomgangsregulatoren på en Opel Astra. Kan man rense den selv?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af tjek på 06 jul 2010 11:53
Hvor sidder tomgangsregulatoren på en Opel Astra. Kan man rense den selv?
ÆH  hvor sidder Tomgangsregulatoren  på dig  for den trænger da vist til en justering

Almindeligvis sidder den som en skrue på kaburatoren ! og renses, næh det har jeg aldrig hørt om at det ville hjælpe. Men selvfølgelig: man skal Hore meget før ørene falder af .
Astra: Diesel? Benzin? Volumen? Årgang? Jeg elsker disse "krystalkuglespørgsmål".

Bent.
Bilen er: Opel Astra 1.6i 16V 1996 van.
Hej tjek
kig ved i forb. med luftfiltret (indsugning) der skulle den gerne sidde, kender ikke så meget til opel, og til håndværkeren du må da ha' fået solstik :-) det var kun ved ældgamle metusalem biler at tomgangsskruen sad i karburatoren nyere biler har ikke karburator men direkte indsprøjtning okay en monopoint ku da godt ligne en karburator men er det ikke..........tomgangsregulatoren er en bypass ventil og styres af computeren........dvs. man kan heller ikke justere tomgang det klarer computeren..........

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
Så er en Astra fra 96 ikke en nyere bil for den har ikke direkte indsprøjtning.
René
Hej Michael!
Jeg har forsøgt, men jeg ved ikke hvad jeg skal se efter. Motorlampen lyser periodevis og en test siger at tomgangsregulatoren er ude af drift.

Det er ikke en model 1.6i, men 1.6 GL - Men dog stadig ikke en knallert.........

det er den her :

den sidder oppe ved insugningen. lige omkring der hvor din speeder kobler på indsugning.

ude i din bil, kan du kun se toppen af regulatoren. og der sidder et blåt stik i så vist jeg husker. 2 x torx og den er ude, og husk der sidder en stor gummi O-ring, du skal have med ud
Det er lige det jeg skal bruge.........
Tak for hjælpen!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis