Ekspanderingsfuge, hvad for et materiale.

Jeg har 2 bygninger, som nu er blevet skåret fra hinanden, da den ene synker en lille smule (ca. 5 skide mm på 10 år men sikke en ravage).

I revnen (den af mig skårne) der er fremkommet skal jeg have noget fugemasse ind, dette er ud mod moder natur. Men hvad skal man bruge, for jeg må jo ikke bruge acryl fuge udvendig, og det skal være noget der kan males over. Alt. er at vælge en hvid fuge, men jeg vil helst have en malbar fuge.

Revnen er som en vinkelsliber klinge i bredden.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor må man ikke bruge acrylfuge udvendigt? Det er da vist meget normalt - du skal blot have det rigtige prodrukt.

 

mvh

gug

acrylfuge er og bliver noget værre skrammel og egner sig slet ikke til områder hvor der er bevægelse. Desforuden skal en acrylfuge være firkantet hvis den skal holde bare en smule.

Du kan f.eks. bruge Sika LM 15. Den kan give sig 25% og er malbar. Det er en polymer baseret fuge. Hold dig fra silicone baserede produkter. Men en klingebredde er ikke meget. Du kan med fordel skære den yderlige op så den er 10mm og der er plads til bagstop. Bagstop er nødvendigt da en fuge kun må hæfte på 2 sider hvis den skal kunne holde.
Ellers kunne tech7 være et oplagt valg, malbar og kan bruges til stortset alt, men det er sikkert noget dyre end Sika LM 15. Men som boso skriver, den optimale fugebredde er 12 mm, så en klinge tykkelse er lige snæver nok
Med tiden er jeg sikker på den bliver 12 mm. af sig selv.

Det er med vilje den ikke er bredere, da jeg ikke ville havde den kunne ses så tydeligt.

Men tak for indlæggene. Jeg prøver med en bagstopper og de ca. 6-7 mm den er nu.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Zinkliste på den mur der er stationær, som dækker revnen. Så kan den mur der synker bare synke. Listen kan males hvid.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også