Næstformand/ Næstfarmand/ Formand...

Nu er det 3 dage siden vores generalforsamling. Og jeg er ved at komme ovenpå igen

Vi er en flok gutter der har en Herreloge, som vi startede lige efter folkeskolen. Det har givet mange sjove gensynstimer og oplevelser.

Logens formål er at holde forbindelsen mellem os drenge.

Meget er hemmeligt, men jeg kan afsløre at det i al sin enkelthed går ud på vi skal hylde os selv, som de konger vi nu engang er  Og det med rigelige mængder øl og spiritus.

Det er først nu, efter ganske mange år, at vi har fået skrevet vores vedtægter ned. Og denne generalforsamling skulle ske hos mig.

Fruen blev sendt ud af huset med hund og barn.

Først fiskede vi et par timer. Dernæst tog vi hjem til mig og slog søm i en træblok. (Hvis man var tømrermester, og så os, ville man korse sig over alle de slag, for et enkelt søm)

Generalforsamlingen tog ca. 2 timer. Men så var der også øller, tequila, underberg, snaps og wiskey, til at holde halsen fugtet.

Havde vi stemmelighed i nogle af vores afstemninger, blev dette afgjort ved enten at drikke øl på tid, eller hasardspil (Som iø. er en stor indtægtskilde til vores foreningskasse)

Det hele blev sluttet af med at vi skød til måls efter ølflasker, tomme dåser og en enkelt brøndskum, med et luftgevær.
Samt slog endnu flere søm i.

Maden bestod af nogle lækre frankfurtere og chili- og ostepølser. Plus en grillet flankesteak, som var marineret i hvidløg, kartoffelsalat og brød.
Det hele skyllet efter på behørig vis.

Det var fandme en dejlig aften. Som jo også blev krydret med noget bold i fjerneren.

Nu skal det jo ikke lyde som om det hele var en succes. For der var en svipser.

Ved generalforsamlingen måtte formanden, som også var ordstyrer, have fat i dommerfløjten og begge kort, for at opretholde ro og orden. Folk var blevet en smule højrøstede i deres argumenteren.
Et gult kort betød at den påbegyndte øl skulle drikkes ud. Et rødt kan jeg desværre ikke fortælle om. Men det var ikke behageligt

Alt imens vores referant (Er uddannet journalist) tog referat, blev der hældt øl ud over notaterne. Og som den skribent han nu er, digtede han jo bare lidt, så det kom til at passe ind i historien...

Der hvor det gik allerværst for sig, var da vi holdt afstemning om posterne som formand, næstformand og kasserer.
Stemmerne blev smidt i en salatslynge og pisket godt rundt. Men af en eller anden åndssvag årsag, stemte vi først om hvem der skulle være formand. Alle troede det var næstformand... Såøhhh... jeg skal vist have et nyt alias herinde...
Resultatet var så at formanden blev til næstformand og kasseren blev siddende.

Det er dog ikke første gang er der er gået ged i vores generalforsamling.
For et par år siden, ca. samtid med at juleøllerne og julesnapsen kom frem. Skulle vi også have generalforsamling.
Værten havde købt en kasse snaps til os hver (10 stk af de små, med forskellig smag)
Samt et par store til bordet...

Resultatet blev at der måtte indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, da ingen kunne huske resultatet af afstemningerne og alt andet der var aftalt. Og vores daværende referent ikke engang selv  kunne læse hvad der stod

Men det er sjovt at mødes et par gange om året. Vi er spredt ud over hele landet, men holder kontakt ved bla. facebook, mail og så vores sommerhusture og møder.
Konerne er indforstået med det, og det er bare dejligt. Nogle af dem mødes så selv, hvilket VI jo ikke er så glade for... Måske de kunne finde på at lave deres egen gruppe...

Jeg siger tak for taletiden og takker for god ro og orden.
Mvh. Formanden (Næstformanden)


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skift af alias afvist!! Enstemmigt vedtaget, ser du.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 06 jul 2010 10:04
Skift af alias afvist!! Enstemmigt vedtaget, ser du.


Yer enig, næstformand du var og skal fortsat være

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du kan ikke bare skifte alias - nul og nix.

Men hvordan smager: "Plus en grillet flankesteak, som var marineret i hvidløg, kartoffelsalat og brød." Har aldrig prøvet at marinere en flanksteak i kartoffelsalat - nå spøg til side.

God sommer til alle

 

Christian

Javel, ja. Så er det vel afgjort!
Tror nu også kun det er for et år. Så laver vi det tilbage som det var.

Og Speddi... det er godt med dig. Jeg vidste det var galt. Men da var det for sent at redigere!

-Jeg har altid været god til at stave og regne. Men at sætte kommaer, har, jeg, aldrig lært :-(
Min far sagde altid at kommaer var vigtige, for forståelsen. Og han gav mig dette eksempel:
- Kort før henrettelsen af fange nr. 1234 modtog bødlen en meddelelse fra fængselsinspektøren: Fangen henrettes ej, benådes.

- Kort før henrettelsen af fange nr. 1234 modtog bødlen en meddelelse fra fængselsinspektøren: Fangen henrettes, ej benådes.

Mon ikke fangen ønsker den første?


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det var nu også ment som en spøg, men kender godt den med historie med fangen

 

Christian

Tilslutter mig ktm's demokratur - fortsat god bedring
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis