afløb fra vaskemaskine

Kan nogen hjælp mig med følgende:

Vi har i vores sommerhus installeret en ældre vaskemaskine. Afløbet er i toppen af vaskemaskinen og herfra ledes det langs gulvet (2-3 meter) og derefter ud i en vask i et udendørs køkkenbord.
Undertiden stopper maskinen midt i et program (jeg tror det er når den skal til at pumpe ud). Vi er i  tvivl om hvorvidt maskinen er i uorden eller problemet kan skyldes afløbskonstruktionen. Kan I måske give mig en vurdering heraf

Jeg har et spøgsmål vedr. afløb til vaskemaskine:

Vi har i vores sommerhus installeret en ældre vaskemaskine. Afløbet er i toppen af vaskemaskinen og herfra ledes det langs gulvet (2-3 meter) og derefter ud i en vask i et udendørs køkkenbord.

Undertiden stopper maskinen midt i et program (jeg tror det er når den skal til at pumpe ud). Vi er i  tvivl om hvorvidt maskinen er i uorden eller problemernt kan skyldes afløbskonstruktionen.

Kan I måske give mig en vurdering heraf?

mvh Kirsten Buchbjerg

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Selvfølgelig skal afløbet være i orden, men ofte vil en stoppet trevlesi, samt fremmedlegener i pumpen, være problemet.

mvh jens

Hej Jens

Du mener altså ikke det er afløbskonstruktionen?

Jeg har et spøgsmål vedr. afløb til vaskemaskine:

Undertiden stopper maskinen midt i et program (jeg tror det er når den skal til at pumpe ud). Vi er i  tvivl om hvorvidt maskinen er i uorden eller problemernt kan skyldes afløbskonstruktionen.

Kan I måske give mig en vurdering heraf?

mvh Kirsten Buchbjerg

Umidelbart nej, men det kan selvfølgelig ikke udelukkes.
Har du renset trevlesi, og ved samme lejlighed, kontroleret der ikke sidder fremmedlegemer i pumpehjulet?

mvh jens
En vigtig ting..

Din afløbsslange skal kunne få luft og må ikke ende under højden på tromlen i vaskemaskinen, eller får du en hævert og så løber vandet lige igennem..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis