Hvordan får man en gipsvæg til at line en pudsen væk...

Her en gang i min sommer ferie vil jeg sætte gips skille væg op..

Hvordan er den bedste måde at få den til at line en pudset væg...

Skal den først sparkels med alm letsparkel og der efter med sandsparkel eller...

Det skal også være sådan at jeg evt kan sætte væv op på det hvis jeg bliver træt og den rug væg...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har været ude ved en som brugt en form for blanding med fliseklæb som gav en fin struktur, som lignede de resterende pudsede vægge fint. Billig løsning.

Prøv evt. Knauf Danogips hjemmeside, der er mange vejledninger og foreskellige plader og puds produkter/systemer til det.

Ellers kan man jo også lave væggen i blokke og så bare pudse den ?


Lige meget hvilken løsning kan du jo altid spartle den, hvis du senere vil have filt på.
Der findes en slags strukturtapet som til forveksling ligner puds.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den skal stilles oven på trægulv.....

Jeg har tænkt på at filse noget sandsparkel på vægen... kan det komme til at virke...

det skal lige siges at den skal males bag efter
jeg ville nok prøve mig frem på en anden rast/plade, med lidt blanding af fliseklæb sandspartel og måske noget fint sand hvis du ville have det lidt grovere.
kunne jeg ikke bare rør noget fint sand i noget sandsparkel.... Det er vel ikke nødvendig med fliseklæben da den ikke behøver at ha den grå farve... Det skal males over med maling alligevel....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Som sagt ville jeg prøve mig frem på en plade med nogle forskellige blandinger inden. Jeg tror han blandende det i for at få den rette "konsistens".

Hvis du får den rette overflade uden fliseklæben - er det da bare sådan du gør.
hvis det bliver lidt for stiv i det kan man vel fortynde det med lidt vand-----
Du sætter filt på væggen, og kan herefter trække den over med finpuds.

Giver et rigtigt flot og holdbart resultat.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også