at flytte vand? / opsamling af regnvand

Jeg har en "udfordring" mht opsamling af regnvand i huset.
Sagen er den, at jeg har fået en palletank i det fjerneste hjørne af grunden, hvor den står fint bag huset.
Jeg vil gerne kunne opsamle regnvand fra huset og ned i tanken. Problemet er at nedløbsrørene på huset er i den modsatte ende af huset / grunden, ift hvor tanken står.

Som udgangspunkt har jeg stillet en balje ved nedløbsrøret, hvori der står en pumpe. Det er så meningen at denne pumpe skal pumpe vand via en slange hen i palletanken.
 Desværre er det ikke en så "pæn" løsning - og jeg har underdimensioneret pumpen, så den kan ikke flytte vandet så langt i haveslangen.

Hvad kan man gøre for at lave en "pæn" løsning der er mere eller mindre permanent og ikke så synlig?

/cs

Jeg har en "udfordring" mht opsamling af regnvand... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et lidt billigere alternativ til pvc rør, er dem her. Det er faktisk kabel rør, men vi bruger dem tit ude ved bønderne, da de er noget billigere pr. meter, og man ikke skal bruge bøjninger osv.


http://www.vvshandel.dk/shop/kabelroer-dvr-75mm-50m-315023p.html

(I må selv kopiere linket ind Sorry)

Mvh Thomas Hansen

Skrevet af bthye på 20 aug 2010 08:56
hejsa
det link virker ikke mere kan du finde et nyt??

har næsten et ligne projekt

Hvis du googler det sidste for du ex. dette frem:

http://dk.wavin.com/master/master.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374305481399&middleTemplateName=oc_middle_system_browse_II&bmLocale=da


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

har du iøvrigt tænkt over at den smule vand der kan være i en palletank forslår som en skrædder i helv... Og at tanken altid er tom når du har mest brug for vandet. Fordi der jo ikke har regnet i 14 dage.
Nej du, det eu skal lave er en dam, en havedam, tæt ved huset. Den er både dekorativ og nyttig fordi det er der du opsamler alt dit tag-, regn- og springvand.
Hvorstort er det skur som tanken står ved, Kan den evt. levere nokvand til tanken. 1mm regn = 1 litre pr m2.
Er det muligt at grave tanken ned ved nedløbet og montere en pumpe til en hane som aktiveres ved en kontakt, er lavet hos en kunde. dette er igen afhængig af hvor vandet skal bruges.

Håber det er til hjælp. mvh. Dan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis