Blomberg type TA 9021 KE model TK 5350 kondenstørretumbler

Hej.
Jeg ejer en Blomberg type TA 9021 KE model TK 5350 kondenstørretumbler. Den er gået i stykker.
Starter jeg maskinen, så lyder det som om den starter; men trumlen drejer ikke rundt. Så vidt jeg ved, så er det termosikringer, der sidder på bagsiden. De er tre "dimser" på bagsiden. to af dem er nede, den tredje er oppe; men virker ikke som om den kan trykkes ned. Jeg vil så kikke nærmere på maskinen; men jeg har svært ved at finde ud hvordan jeg kommer ind til delene.
Jeg har taget toppen af, og der kan jeg se, at remmen på tromlen stadig sidder på.
Det er ikke sådan ligetil at tage bagpladen af. Det ser ud til, at den er sat fast med noget silikone. Derfor er jeg kommet i tvivl om jeg gør det korrekt.
Hvad kan være galt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da muligt at remmen stadig ligger omkring tromlen, men har den forbindelse til motorens remskive. De fleste tumblere er åbne i bunden, så læg maskinen om på siden så kan du komme op fra bunden og se om remmen sidder som den skal.

V.h.  Håndværkeren
Sidder remmen stramt er det ikke der du skal finde fejlen, måske det så var bedre at lade en fagmand rode med den.
Den er næsten altid bedre at få en fagmand til at kikke på det
Men der er lige økonomien at tage hensyn til.

Første forhindring er dog stadig at få den åbnet, så jeg kan komme til at kikke.
Jeg håber, at der er en der måske kender den specifikke maskine, som så kan hjælpe. Jeg mangler dog stadig at dobbelttjekke, om der er adgang fra bunden.
Hej.

Jeg har kikket lidt mere.
Starter jeg maskinen og skubber tromlen i gang, så kører den faktisk. Det bekræfter min mistanke om, at det er et spørgsmål om rengøring.

Jeg kan ikke komme til fra bunden. Jeg har dobbelttjekket.
Er der nogen der har et forslag eller måske ligefrem ved, hvordan man kommer ind i maskinen?


Annonce
Skrevet af [email protected] på 31 jul 2010 13:03
Hej.

Jeg har kikket lidt mere.
Starter jeg maskinen og skubber tromlen i gang, så kører den faktisk. Det bekræfter min mistanke om, at det er et spørgsmål om rengøring.

Jeg kan ikke komme til fra bunden. Jeg har dobbelttjekket.
Er der nogen der har et forslag eller måske ligefrem ved, hvordan man kommer ind i maskinen?


Det lyder som om at kondensatoren på din motor ikke virker.. Så mister den startmoment..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Okay. Interessant.
Så mangler jeg bare lige at komme ind i maskinen.
Så må du nok have fat i en stor dåseåbner  det er muligt at bagsiden er popnittet på, så er du nød til at bore popnitterne ud, til det skal du bruge et 4 mm. bor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis