XP genopretningskonsol

Hej Alle.
Vores daglige computer er gået helt ned. Den er med dual boot og kan godt starte op med den gamle win 98, men i xp kører den bare i ring så den ender ved valget for styresystem igen og igen. Hvis jeg sætter den originale xp-cd ind kan jeg komme til genopretningskonsollen hvor man skal taste r for genopretning. derefter sker der ikke mere, så kommer der en tekst som siger noget i retning af at konsollen indeholder funktioner til genoprettelse og andet  Skriv exit for at afslutte genopret og genstarte computeren. Det ligner en dosprompt men komandoen chldsk virker ikke heller ikke cd . Det skal nævnes at allemuligheder for opstart i fejlsikret tilstand er mislykkedes. Er der nogen der ved hvordan jeg kommer videre. Vil det evt være muligt at komme til filerne på harddisken hvis jeg flytter den over i en usb-box og ser den som extern drev til en anden computer?
Håber på hjælp
Mange  hilsner Kovsa

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.
Jeg fandt noget om genopretning i windows support, men noget af det er lidt anderledes.Cd virker ikke , men da jeg bare skrev D: skiftede den til d-drevet og her virkede cksdsk, men jeg kunne få den til at acceptere parametrene / p/r, men maskinen startede op normalt. Nu kører jeg så sfc / scannow. Jeg er dog lidt uforstående overfor at man skal ind i de gamle dostermer for at få noget til at ske. Troede helt naivt at der bare blev repareret når man tastede "R". Det ser ud til at køre nu, men er stadig interesseret i kommentarer.

Mange hilsner Kovas


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Christian.

Tak for linket. Der er rimelig meget at læse. Det der undre en er at man i stedet for at taste R for at reparere så skal man begynde en ren installation. Det ville jeg jo netop ikke for så troede jeg at alt forsvandt. Det er en stadig  kilde til undren at et milliardforetagne som microsoft ikke kan lave det bedre end, at man når deres skrammel går ned så  er man henvist til at sidde og rode med oldgamle dos-komandolinier. Ja jeg tager mig til hovedet. En dag (til efteråret) vil jeg starte en tråd om linux/ubunto eller hvad det nu hedder for at høre om der er nogle her inde der har erfaring med dem.Jeg tror / håber at de xp-er jeg har nu bliver de sidste windows-systemer jeg kommer til at købe.Det så i øvrigt også ud til at ideen med at montere disken i en usbbox en en anbefaling man kommer med i det link du henviser til " jo mindre du har forsøgt dig med dette og hint jo større chance er der for at man kan læse drevet som slave. som jeg forstod det.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej og tak til Kasseren.

Jeg er just hjemkommet fra ferie, derfor det sene svar. Det er dejligt at ha en brugsanvisning til næste gang det sker. Jeg takker

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
til kasseren hjemmesiden er lukket citat "Dåbsattesten skriver at jeg er kommet på den forkerte side af 70 år - siden lukkes ned og jeg siger tak til de mange der i de seneste år har brugt siden til selvhjælp udi det drilske IT - Hvis du mangler min hjælp fremover så skriv til WEBMASTER men vær opmærksom på at der så bliver tale om betalingsopgaver

Toftlund den 21 juli 2010 "
Det er ikke så vanskeligt at reparere XP. Du skal bare overse "Tast R for at genoprette via genopretningskonsollen" og gå et skridt videre hvor du kommer til det skærmbillede der siger:

Tast R for at reparere Windows
Tast Enter for at installere
Tast "et-eller-andet" for at afslutte, (vistnok i nævnte rækkefølge).

Vigtigt: Tag ubetinget BackUp af WPA.DBL og WPA.BAK i system32 mappen. Filerne indeholder XP's aktiveringskoder. Ved en eventuel fejl eller geninstallation kopierer du filerne tilbage til system32 mappen. Så undgår du at bruge tid på at hænge i røret og vente på at MS-supporteren får tid til at servisere dig og din XP-aktivering efter endt installation.

Mvh. Christian

Det klart nemmeste for også at være helt sikker på samme tid, tag disken ud af din maskine og mont den i en anden maskine, overfør så dine private filer billeder etc.....

Geninstaller XP og kør windows update... at skulle sidde og rep et styresystem kan til tider tage aaaaalt for lang tid. på den her måde der er man ret sikker på der ikke er noget man har glemt eller andet... og har det system været på i mere end 1 år så ville jeg gøre det ligemeget hvad....

Og så få opdelt den disk i 2, en del til windows og en del til dine private filer, næste gang dette så sker så tager det ikke 100 år... det gør det første gang men det er det hele værd...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej til Jer.

Jeg fik lige læst den nu lukkede hjemmeside, lige inden han lukkede den, og gemte vebadressen, den er så ligegyldig nu. Jeg så også et andet sted anbefalingen med at sætte disken over i en anden maskine for at kopiere det vigtige. Det vil jeg huske. Hvorfor er det så besværligt med aktiveringskoderne? Den anden computer vi har, har været brugt til spil af vores børn den har jeg jævnligt slettet harddisken på og så geninstalleret xp bagefter uden besvær. Den maskine der gik i hak er delt op i tre virtuelle diske den ene med win 98/ millinnium den anden har win xp, den tredie indeholder kun tekster og billeder. Jeg har lagt alle mine billeder over på en extern disk og vil tage backup af det vigtige. Derefter vil jeg af med vin 98 og ha ryddet op i det hele.
I en anden tråd mener håndværkeren at man ikke kan bruge en extern harddisk ligesom en usb-pin. Er der noget om det? Jeg kan nemlig ikke se problemet som han beskriver det.

Mange hilsner og tak for kommentarerne.

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis