Møn rundt

Hej
Min søn på 15 og jeg overvejer at sejle møn rundt i kano. Er der nogle der kender til turen evt fra andet fartøj? Vi er ikke så erfarne, så vi holder os nær kysten, men er det overhovedet en tur man kan anbefale?
Den oprindelige plan var at køre til Sverige og sejle på åerne. Men tænker nu på at gøre det mere lokalt. (Er fra Falster) Vi har selv kano, så det kommer ikke til at koste det store, og det er ret afgørende da der desværre har været mange uforudsete udgifter på det sidste. Hvordan er det med overnatningsmuligheder på Møn i telt?


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ved hvis ikke ret meget om sejlads ud over lidt plaskeri i åen. En tur rundt om Møn i en åben kano, det ville da være noget af det mest sindsyge jeg længe har hørt. Hold jer hellere fra at komme der ud hvor søen i løbet af sekunder kan vokse sig enorme, og plask så rundt om nogle af de små øer i Smålands farvandet. Der er der også større chanse for at i campere lige på stranden, blot med en pressening og pagajerne som teltstænger.
Det kan gå hen og blive den bedste ferie for dig og din søn

V.h.  Håndværkeren
plask så rundt om nogle af de små øer i Smålands farvandet. Der er der også større chanse for at i campere lige på stranden, blot med en pressening og pagajerne som teltstænger.
Det kan gå hen og blive den bedste ferie for dig og din søn

Det var også det jeg tænkte. Men troede ikke at det var så slemt med Møn rundt. Er farvandet så slemt der hvis man holder sig tæt ved land? Jeg tænker bare at feks Bogø rundt hurtigt er overstået.


Så skal du ud og smide penge efter nogle havkajakker. og så sejle langs kysten..

Bare en bølge på en halv meter er noget skidt i sådan en kano. Jeg har sejlet en del de danske farvande og kanoer på åbent hav har jeg da aldrig set.. nok fordi det er farligt og usikkert.. Havkajakker ser man dog mellem øeren i det sydfynske..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vi har også sejlet lidt kajak på et tidspunkt. Men skal vi ud og købe nogle, kan vi lige så godt tage den tur til Sverige som vi havde snakket om. Det ender det nok med. Der skulle også være nogle gode mulighederfor en spændende tur.


Der er jo en grund til, at det var vikingerne, der besøgte indianerne og ikke omvendt

Kanoer er mest til åer og søer. Men her øst for Storebælt er der da også et par oplagte muligheder, Suså i Sydvestsjælland og Mølleåen nord for København.

Prøv at Google lidt rundt, der burde kunne findes masser af inspiration

Ellers er der jo Gudenåen, der kan I sagtens få en uge eller to til at gå.

For gratis overnatning, googl efter 'shelter'.

Held og lykke med projektet

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
hej jeg syndes at der er mange der er nevøs for at sejle i kano på havet jeg har brugt min kano i mange år som jagt båd til strandjagt og fiskeri i de indre farvande og et par gange på vestehavet men der skal mand passe på i brendningen da der kan komme en del vand ind
jeg tror at det vil blive en skønt tur i kan gå i land over alt hvor i vil på straden men i må ikke overnatte tætter på privat bygninger end 50 meter og ikke højere end til salt voksende planter hvis i bruger kanon og pagajeren til at lægge en presening over så er der ingen der kan klage over det og i kan tænde blå på srandem hvis der ikke er forbud for open ild og ikke skader naturen såsom træer. græsset. klipper
der er den jyske lov der siger at mand må fertes så langt mand kan kaste en åre og tage det mand kan have i sin hat med
jeg har prøvet en tur fra skanderborg sø til lybæk over mossø .gudenåen .randes .grenå samsø fyn det var en dejlig tur uden stres det tog 2 månder
held og lykke med turen til dig og din søn og jeg tror ikke at i sejler ud i frisk vind og pålandsvind
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej Rene Den der Jydske lov, gælder den stadig, og gælder den uden for Jylland?
Gælder det kun hvis man bruger kano med pressening til at sove i eller må man også sætte telt op?


Du må ikke sætte telt op på offentlige strande fra solnedgang til solopgang, og det er ikke omvendt. Nej den Jydske lov gælder vist kun i dele af Jylland. Men loven siger at du må færdes på alle danske stande til højeste tang ved daglig vande. Du må også overrnatte på stranden men kun i sovepose eller et tæppe.
hej det gælder over alt undtaget i søer og åer og det må ikke line et tælt det ståe i lover over færsel i kystnære områder at mand må fertes i strand kanten til det bliver salt tålende planter eller til det bliver fast græs og ikke inden for 50 meter fra bebygselse
hej det har jeg osså skrevet at det ikke må line et tælt og max 24 timer

hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis