Peugoet 406 fra 1996 ,2.0 tandrem skift.

 Følg tråden
mede
mede
Indlæg: 204
Postnr: 3080
mede mede

Er der nogen som har skiftet tandrem på en sådan bil.
skal man tage bolten fra remskiven til krumtap eller man kan
uden besvær ,montere den nye rem på .
Ellers noget man skal være opmærksom på?

bredker
bredker
Indlæg: 1298
Postnr: 9760
bredker bredker
ved ikke lige hvor meget der skal skilles af på den model
men en ting er sikkert , hvis du ikke er 100% sikker på det du laver , så hold dig fra tandremmen , det koster hurtigt et par ventiler hvis den står et par tænder skævt
mede
mede
Indlæg: 204
Postnr: 3080
mede mede Trådstarter
Det eneste problem er ,bolten på krumtapremskiven ,den plejer at sidde godt fast,og om man skal løsne det med eller mod urets retning
Peeterj
Peeterj
Indlæg: 13
Postnr: 7100
Peeterj Peeterj
om man skal løsne det med eller mod urets retning: Den skal løsnes mod urets retning, når du kigger lige ind på den..

Hvis remhjulet til de andre remme kan tages af, er det nok at gøre det.. kan de IKKE det. Så skal du have tandhjulet på krumtappen afmonteret

- Peeterj

 

Arne-gtx
Arne-gtx
Indlæg: 62
Postnr: 4571
Arne-gtx Arne-gtx
krumtapsremskiven skal afmonteres og du skal også skifte medløberhjul og vandpumpe når du skifter tandremmen

Peugeot har et måleværktøj man spænder remmen efter.
Man kan hos Biltema købe noget tilsvarende

Når du skal spænde den nye rem (den må hverken være for slap eller stram),kan du hvis du har det i fingerne mærke hvor stram den gamle er og spænde den nye tilsvarrende.
mede
mede
Indlæg: 204
Postnr: 3080
mede mede Trådstarter
Mange tak for jeres hjælp og fine svar.
mede
mede
Indlæg: 204
Postnr: 3080
mede mede Trådstarter
Krumtapbolte kan jeg ikke løsne,det er heller ikke som meget plads,til at se hvad man laver,når man skal tage den gamle rem af og sætte den nye på .Motoren en 16V ,har 2 knastaksler
vile
vile
Indlæg: 933
Postnr: 2650
vile vile
Prøv at spørge her, der er en, der har fået god hjælp til tandremsskift på en 1,8:


http://psaforum.dk/psa/phpBB2/index.php


Arne-gtx
Arne-gtx
Indlæg: 62
Postnr: 4571
Arne-gtx Arne-gtx
Meget fin vejledning på psaforum ,men det løser ikke problemet med bolten,som er limet med loctite.
Du skal bruge en kraftig luftnøgle (noget kraftigere end den fra Harald Nyborg)
Måske er det en god ide at købe en Haynes rep.bog evt. her www.birgersbilligebilboeger.dk
I Haynes bøgerne findes der ofte gode og alternative måder at gøre tingene på uden special væektøj.

Meget alternativ BMW metode til bolten (ikke Haynes godkendt) og det må absolut være på eget ansvar at bruge den!!!!
Her bruger man starteren til løsne bolten.
Afmonter alle tændrør (eller gør noget så motoren ikke starter)
Sæt en topnøgle evt en stjerne-gaffel af god kvalitet fast på bolten, nøglen forlænges evt. med et rør, som spændes fast ved trækakslen eller til en vange -herefter drejes start nøglen,men kun så starteren kører et par sekunder -så skulle bolten være løs.
mede
mede
Indlæg: 204
Postnr: 3080
mede mede Trådstarter
Hej Vile.
Tak for din venlighed med at skrive om emnet.
Hej Arne-gtx.mange tak for dit fine svar,jeg havde hørt om metoden,men turde ikke at gøre det pga ,at jeg var alene,det er meget bedre hvis man er 2 om det.Det er rigtigt du siger ,man skal have en kraftig luftnøgle ,jeg har en lille en fra silvan (hobby)som ikke kunne klare opgaven,tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

  1. Tandremmen
    Lav-Bil
  2. tandrem for stram
    Lav-Bil
  3. Tandrem - skift
    Lav-Bil
  4. Tandrem
    Lav-Bil
  5. Skift af tandrem
    Lav-Bil