Påforing af spær

Står overfor at skal ligge nyt tag på mit hus. Da jeg ikke har meget udhæng (Grundet facadebatts) kunne jeg godt tænke mig at få mere udhæng ved at stille spærtræ ovenpå de gamle spær og herved komme højere op = Længere udhæng.
Jeg ved man gør noget lignende når man vil efterisolere. Mine nuværende spær er hanebåndsspær, men jeg kan ikke komme til at sætte nyt spærtræ på siden af disse da jeg har flyttet på hanebåndende (2 x 45x145mm på hver side af spærrene) Men jeg er i tvivl om hvordan jeg gør dem fast på de gamle spær.

Jeg har tænkt eventuelt sømbeslag eller noget 18mm tagkrydsfiner skåret i 30cm stykker som sømmes/skrues på det nye spærtræ og ned på det gamle spær (nærmest som et beslag)
Er der andre måder at gøre dette på eller mangler jeg noget?
Eventuelt kunne jeg også tænke mig at vide om det er sådan man skal gøre?
Tak for hjælpen

P.S Taget der kommer på er B7 eternitplader
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Koluda!

Hvad er det du har lagt over rygningen. er det zink? og kommer det nok ventilation bag huntoniten ved den konstruktion?
Hvordan har din bil det jeg så du holdte på motorvejen den anden dag. håber ikke der skete noget alvorligt.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Det er haloten.

Jep, Huntonit kan også lægges uventileret, men der er altid ventilation mellem overlæggende på pladerne alligevel.

Den har det fint nok nu, skulle bare have et nyt dæk.

Den valgte lige at smide slidbanen med 150 km/t, men får sku noget af et chok når dækket lige eksplodere under en, det var undertegnet og en arbejdsmand der i søndags holdt der på motorvejen, heldigvis var det godt vejr....

Koludabyg - Hvad koster sådan en tagrenovation, hvor spærrene forlænges og der skal lægges 300 mm isolering ind (som den du linker til)? Hvis du vil skrive det her - sådan en cirka pris.

Vi har nemlig 120 m2 tagflade, som vi skal have nyt tag på, på et tidspunkt, men vi vil gerne gøre klar til evt. efterisolering, og derfor gerne have forlænget spærrene.
Skrevet af VH på 06 jul 2010 22:38
Koludabyg - Hvad koster sådan en tagrenovation, hvor spærrene forlænges og der skal lægges 300 mm isolering ind (som den du linker til)? Hvis du vil skrive det her - sådan en cirka pris.

Vi har nemlig 120 m2 tagflade, som vi skal have nyt tag på, på et tidspunkt, men vi vil gerne gøre klar til evt. efterisolering, og derfor gerne have forlænget spærrene.

Omkring 150 - 200.000,- incl. moms

Lige for tiden er det desværre lidt for meget.

Omkring 70 timer om ugen pt... men med den vinter vi havde kan man jo ikke klage nu vejret er blevet til det jo.....

Man kan dog klage over standarden på arbejdsløse tømrersvende, har haft nye 4 svende inden for de sidste 2 uger, som ikke hverken havde erfaringen eller kvalitetssansen til at være her i firmaet, så derfor de mange timer for tiden, kan simpelthen ikke finde arbejdskraften til det, og har stadig mange henvendelser men der er ikke timer nok i døgnet til at nå mere end det jeg gør pt, så en hel del må desværre vente til jeg kan overskue det.

Og har fået en anden ny svend fra i går af, der skal håndtere lidt spjæld og få klaret hængepartier, det er en ældre svend der er uddannet bygningskonstruktør samt tømrer, så han har lidt erfaring og sikkert også lidt højere kvalitetskrav til hans eget arbejde, så håber han kan give mig lidt luft i hverdagen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis