Sprinter - abs slår til når jeg bremser

Jeg har lige renoveret mit bagtøj på min Mercedes Sprinter 216 CDI (2000).

For at få bagtøjet ud er man nødt til at klippe ledningerne til sensorne til ABS (og hastighed?) da sensorne ikke lige kan demonteres uden skade. Jeg har loddet det sammen igen og lukket det med krympeflex osv.

Da jeg havde bagakslerne ude og lejerne af'e for at skifte ankerplader, rengjorde jeg samtidig omkring "knastskiven" - der hvor sensoren måler - så der ikke var urent og/eller rust.

Bremserne er også blevet renoveret da den havde hængt i håndbremsen (håndbremse=tromlebremse - "driftbremse"=skivebremse). Jeg kan dog se nu, at mindst den ene skive er lidt skæv efter at ha' været varmen så meget op af den hængende håndbremse.

Men nu er det hele samlet igen og der ser umiddelbart ud til at fungere fint. DOG...

Når jeg bare lige sætter igang og triller ca. 10-15 km/t kan jeg se at speedometer ind imellem "falder ud" - dvs går på nul og går op igen...

OG! Når jeg bremser kan jeg mærke ABS'en slår til lige til sidst før den står stille. Jeg har haft det med den før og det fik en mekaniker til at forsvinde. Ved dog ikke hvordan...

Nogle gode fif her???'


 

Jeg har lige renoveret mit bagtøj på min Mercedes... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skiftede IKKE lejerene. De kører fint og jeg demonterede dem omhyggeligt i en presse og har monteret dem igen ved opvarmning (induktionsvarme). De er monteret så de vender præcis på samme måde som før - dvs. indvendig og udvendig inderring sidder som før og yderring vender tillige som før. Dermed ikke sagt at der ikke kan være meget små forskelle i forhold til før, men har forsøgt at være omhyggelig med det...

Der er som nævnt en af polerne i polhjulet der ligesom er bukket lidt ind. Jeg må lige se hvad jeg kan gøre ved det  - måske kan jeg slaglodde lidt materiale på de og slibe det til igen...

 

Jeg tror nu ikke du skal forsøge at slaglodde, er det ikke aluminium?
Dessuden vil en opvarmning, give skævheder.

Det er vel føleren, som skal justeres længere ind (ny føler, hvis den gamle sidder fast)

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis