Jeg har lige renoveret mit bagtøj på min Mercedes Sprinter 216 CDI (2000).
For at få bagtøjet ud er man nødt til at klippe ledningerne til sensorne til ABS (og hastighed?) da sensorne ikke lige kan demonteres uden skade. Jeg har loddet det sammen igen og lukket det med krympeflex osv.
Da jeg havde bagakslerne ude og lejerne af'e for at skifte ankerplader, rengjorde jeg samtidig omkring "knastskiven" - der hvor sensoren måler - så der ikke var urent og/eller rust.
Bremserne er også blevet renoveret da den havde hængt i håndbremsen (håndbremse=tromlebremse - "driftbremse"=skivebremse). Jeg kan dog se nu, at mindst den ene skive er lidt skæv efter at ha' været varmen så meget op af den hængende håndbremse.
Men nu er det hele samlet igen og der ser umiddelbart ud til at fungere fint. DOG...
Når jeg bare lige sætter igang og triller ca. 10-15 km/t kan jeg se at speedometer ind imellem "falder ud" - dvs går på nul og går op igen...
OG! Når jeg bremser kan jeg mærke ABS'en slår til lige til sidst før den står stille. Jeg har haft det med den før og det fik en mekaniker til at forsvinde. Ved dog ikke hvordan...
Nogle gode fif her???'