Tomrør til indstøbning

Hej

Som nogen nok kan huske er jeg ved at lave et betondæk med indstøbt gulvvarme, og den del er der vist styr på.

Jeg skal have trukket en stribe tomrør til fremtidig gennemføring af gulvvarmeslanger til de tilstødende rum og vil derfor gerne have et bud på hvad jeg skal bruge til det. Jeg forestiller mig et glat (ikke flex), billigt plastrør med en indv diameter på 25-30 mm, men hvor finder jeg lige det ?
Jeg kan finde plastrør som er godkendt til 10 bar, men kunne forestille mig at der findes noget mere egnet (læs billigere)

MVH Leo

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor ikke benytte pex tomrør?
Med mindre man kan finde noget billigere som du nævner. Jeg havde noget slange liggende fra en vandborring. Det be blevet brugt til føring af hoved kabel under gulv til tavle i kælderen.

Gulvvarmeslanger er så stive at de let kan skubbes gennem tomrør. Hvis der er knæk vil jeg tror det er nødvendigt at føre en træk tråd igennem førts. Jeg har skubbet slanger gennem ca. 10m tomrør. Mener jeg 'afrundede' den foreste del af slangen.


 

Ja, PET-røret havde jeg også fået øje på, det virkede bare som et for godt produkt til det jeg ville bruge det til.
KTM: Din hårde vandslange er vel også et PET-rør eller noget i den stil ?
Jeg kan se, at den slags kan findes for omkring 7-10 kr/m, og så meget skal jeg jo heller ikke bruge. Måske 70-80 meter.

MVH Leo

Hvis de graver fibernet ned, i nærheden kan du helt sikkert hive dig, alle de rør du skal bruge.

Jeg har ofte set her i nærheden ar Randers, at de står og klippe temmelig lange stykker (10 meter og mere), i små stumper (1-2 meter), bare for at få dem skrottet.
mvh jens

Jeg har brugt dem her til et projekt, der lyder som dit:

http://www.vvs-grossisten.dk/index/tomror-sort-t-pex-34mm-p1985

/Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis