Hydraulikspørgsmål

Hej.

Grubler over om det kan lade sig gøre, at bygge en “maskine”, til et endnu ikke afsløret projekt,  hvor en hydraulikcylinder løfter en ønsket vægt fx. i området fra 100 til 300 kg.

Den skal virke sådan, at man ved hjælp af en trykeguleringsventil eller andet, kan bestemme hvor meget cylinderen skal løfte. Dvs. at hvis man indstiller maskinen til 100 kg, så skal maskinen kun løfte de 100 kg. og hvis vægten så stiger til fx. 105 kg, så skal trykket i cylinderen overvindes og stemplet gå tilbage.

Nogen der har idé om hvordan det kan lade sig gøre ?

v.

laura

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er faktisk ikke så slemt. Du kan styre det på trykket. Hvis du kan nøjes med lidt unøjagtighed (Friktionen i maskinen)

F.eks. har du en hydraulikcylinder med 10cm2 areal. Du har 15 bar (kg/cm2) tryk = 10cm*15kg/cm=150kg

Hvis du har brug for stor nøjagtighed, bliver du nød til at bruge veje celler til at måle hvormeget du løfter.

Mvh Tommy Fer

Hej Fer, og tak for svar.

Hvordan styrer jeg trykket...... er det med en trykreguleringsventil, eller hvordan ?

Har du en idé om, hvor jeg kan købe disse ting jeg skal bruge ? (og måske hvor meget det ville koste)

v.

laura

Hej laura

prøv på et lastvogn værksted . eller maskine station(landsbrug maskiner) eller googel  hydraulik. go jagt og sommer

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis