Kantblokke i "tørbeton" hvordan??

Hejsa folkens.. skal til at sætte 3 x 20 meter kantblokke med Herregårdsblokke (14x14x21). Dem regner jeg med at sætte i en rende der er stampet i bunden og derpå ligges 8-10 cm tørbeton (godt nok med en smule vand i) og våde kantblokke sættes derpå. Men: - Hvor kraftig skal man blande det tørbeton, jeg tænker 1:5 - Ville I ligge kanterne i vatter eller lade det følge terræn i en lige linie, altså falde lidt til den en eller anden side...? - Kan man leje maskiner der kan skære de sten pænt for rimelige penge her i jylland?

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidst jeg hjalp med sådan nogle, blev de sat i 1:9 støbemix.
De skal være i vater, alt andet bliver let rodet at se på.
Husk at sætte  dem så de har lidt bagfald, specielt hvis muren skal have mere end 3 lag sten.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hmm oki.. Når du siger støbemix, er det så støbesand og cement du mener der? For jeg blander selv mit.. ? Det med at sætte dem i vatter kan godt blive noget en opgave for mit vedkommende da grunden ikke er helt lige.. den svinger nok små 15 cm op og ned på strækningen.. men det er selvfølgelig nemt at ligge jord op så plænen komme op til bedkanten

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Støbemix er en blanding af sand og grus med et blandingsforhold som er velegnet til beton, hvis du kun bruger sand skal du nok blande 1:7
hehe oki der snakker vi forbi hinanden nu.. jeg henter selvfølgelig støbemix til at blande cementen med

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

15cm siger du !! jeg ville også sætte dem i vater ! som FWM skriver så kommer det til at se mærkelig ud hvis du forsøger alt andet end vater !!

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jeg har været ved at lege lidt med højderne på de sten og fået lagt snoren ud i stort se vater... Det lykkedes rimeligt godt oppe i gården men nede i haven omkring mit 3-kantede bed kan det ikke lade sig gøre pænt..Så der bliver der tryllet lidt..
Men tak for inputs...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis