Ariston vaskemaskine vil ikke centrifugere

Min vaskemaskine er begyndt at stoppe når den skal centrifugere og kommer med fejl kode 08 i displayet.

F08 = Niveaufejl III (Undersøg pressostat; kan være blokeret i stilling tom. Undersøg pressostat og pressostatslange, samt ledninger til pressostat. Undersøg kontakt CNE på elmodulet. Udskift eventuelt dette).

slager har vi tjekket ...  CNE på elmodulet er vi ikke helt klar over hvor befinder sig. Har googlet løs ...

Hjælp nogen der kan hjælpe ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står der vand i maskinen?
Den oftest forekommende fejl på vaskemaskiner, er at der sidder noget i lænsepumpen, der gør at den ikke kan komme af med vandet.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
nej der ikke noget vand i maskinen. Og den kommer fint af med vand fra afløbsslange. Den når lige at sætte centrifugen i omdrejninger og så stopper den og kommer med fejl 08
maskinen er ca 5-6 år gammel. Læser nogle steder det kan være den trænger til at få skiftet kul .. kan det være det og kan man se på de gamle om de slidt?
Hvis det er kullene det er galt med, skulle motoren jo heller ikke køre rundt under vask!
-Jeg ved ikke lige hvad det kan være :-(

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for dine svar ... tror bare jeg må købe en ny ... ved ikke om det kan svare sig at give 700kr for et kig og så evt. pris for del.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis