Koble nedløbsrør til regntønde

Mit nedløbsrør løber ned på den ene side af en mur, og jeg vil gerne have regntønden på den anden side. Muren er ca 2m høj. Da jeg ikke vil bore huller i muren, er jeg nødsaget til at lave udtaget fra nedløbsrøret i ca 2meters højde. Tønden skal selvfølgelig ikke stå i 2meters højde. Det vil sige for at overløbet fungerer korrekt, skal tønden være 100% tæt, så vandet kan stige i slangen fra tønden og op til nedløbsrøret. Er der nogen som ved om følgende tønde er 100% tæt ved låget?? http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9503&Grp=&n=10 eller har I andre ideer til hvordan jeg når mit mål?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste du kan gøre er vel at flytte afgangen fra tagrenden over på den anden side af muren, du kan da også sætte en bøjning lige på afløbs studsen og forlænge over til regn tønden, fra regntønden må du så  lave et overløb under muren til brønden på den anden side.
Det duer ikke at lave det til et tæt system, for får du så et rigtigt kraftigt regn skyl, vil vandet vælte ud over tagrenden når denne er fyldt op !

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis