puster ud af oliepåfyldning.

hej alle.

i jagten på en mislyd på min hyundai getz crdi fra 07 prøvede jeg i dag at pille dækslet på oliepåfyldningen af mens motoren står i tomgang for om jeg eventuelt kunne høre taktkæden larme der igennem, det kunne jeg dog ikke.

til gengæld pustede den kompression ud af oliepåfyldningen ligesom den gør ud af udstødningen. motoren var driftvarm

er det normalt. den trækker ellers som den skal den ryger ikke. bruger ikke mere brændstof end normalt og den gå ikke ujævnt.

er det normalt?

mvh

Søren Hansen

Søren Hansen

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må bestemt ikke være en hård storm, der står op af oliepåfyldningen.
Der kommer altid lidt, men kun en ganske sagte luftstrøm.
Det må slet ikke stå og pulsere, stødvist.

Med venlig hilsen
ktm

 

søren, man kan købe et formstøbt stykke dæmpende materiale til at montere under motorhjælmen. det reparerer din mislyd.
Nyd nu den dejlige skude.

 

hej alle.

den er heller ikke nær så kraftig som udstødningen. hvis man ligger oliedækslet løst på hullet til oliepåfyldningen lukker den af og låget bliver liggende. der kommer i øvrigt heller ikke noget ud ved olierøret når man trækker pinden op.

men må indrømme at den nævnte mislyd generer mig grænseløst. troede først det var et remhjul. men da jeg pillede remmen af og startede maskinen var den der stadig. sammenholdt med at den er koncentreret omkring remhjulet på krumtappen frygter jeg nu at det er enten taktkæde oliepumpe eller måske begge dele.

dog går kæden ikke på inde i motoren eller rasler når man slipper gassen.

men er noget lost med hensyn til hvad jeg skal gøre.

men tak for hjælpen :-)

mvh Søren

Søren Hansen


Kan du ikke beskrive lyden lidt nærmere. er det en høj eller lavfrekvent lyd, metallisk, som en kæde mod metal, gummihylen etc. Jeg kunne gætte på, udfra det du siger om at lyden kommer ´fra remhjulet, at det kan være et leje, men det er kun et skud i tågerne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
æhhhh kommmer lige i tanker om, at servoen er trukket af en rem. Mener at kunne huske at den støjer en del, når den bliver tør og efter vaskehal. Der sidder tre remme på en Getz

 

hey alle.

nej der sider kun en enkelt vrem på de 4 cyllindrede crdi maskiner.

men tak for hjælpen. jeg har dog opgivet at finde fejlen selv. nu bliver den sendt på hyundai her hurtigst muligt. vender tilbage når jeg ved hvad der er galt :-)

mvh søren

Søren Hansen

der sidder et strammerhjul ved drivremmen. Det kan være det, der er ved at stå af. Man kan godt skifte rem uden at skifte hjul. Måske har man sparet tidligere. det koster ca. 1100,-. Det sidder på et lille sidekonsol

 

ja var faktisk selv 100 på at det var den remstrammer du snakker om. især fordi hjulet klikkede lidt i lejet når jeg spinnede det med fingrene.så den har jeg skiftet. men var altså ikke det.

men nu er den hos hyundai. de kigger på den en af dagene. mit håb er bare det ikke er noget über dyrt

mvh søren

Søren Hansen

Er næsten overbevist om at Din bil kører med to-delt krumtapremskive !

Selve remskiven er lavet i 2 dele og imellem er der vulkaniseret gummi... Det er noget nyt smart man har fundet på, men hvor smart det er, kan man nok diskutere, nok smartest for reservedelsforhandlernes lommer !
Bilerne kørte da fint med massive metal-remskiver førhen, mener jeg bestemt at kunne huske fra min læretid.

Anyways, disse remskiver går altså i stykker nu og da, de 2 metal dele selve remskiven er lavet af, slipper gummiet der sidder "klistret fast" imellem dem.
Det bevirker ofte en træls støj der kan variere meget bilmærker og modeller imellem.
Remskiverne er dog som regel konstrueret således, at selv om gummiet slipper, falder remskiven ikke fra hinanden, eller eksploderer på nogen måde.
Det kan være svært at konstatere en sådan deffekt med det blotte øje, men Hun-i-dej værkstedet burde genkende mislyden, hvis det er den remskive der er problemet.

Mandschauvinisme er roden til alt ondt !

Faktisk er der kun én ting der er værre end mandschauvinister: Kællinger der ikke gør som der bliver sagt  ;o)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis