Kortslutning på bil batteri.

Hej.

Jeg har været lidt for hurtig i vendingen og kortsluttet batteriet i bilen.
Det har selvfølgelig lavet en del ravage i elsystemet.
En peugeot 307 sw griffe 2,0 hdi aut. med canbus system.)

Jeg er nysgerrig efter at høre hvor galt det kan gå?
Hvilken skade jeg kan forvente i generatoren. (Den lader ikke). (Ladelampe lyser ikke med tænding på)
Fejl på servo.(virker ikke)
Manglende strøm i midterkonsol. Navigation anlæg mv (Det er helt dødt.)
Er der mon en elktronik boks til denne?

Da der ikke er megen information at finde på nettet, må jeg jo være et ret enestående fjols:-)
Så hvis der er en der har viden, så er jeg nysgerrig.

Jeg har en ide om at det elsystem der ikke er frakoblet af tændingen er mest udsat for påvirkning. Hvilke elektronik bokse kan være relevante, og hvor er de placeret i en 307.

Der skulle være nogle sikringer på op til 80 amp. Men kan ikke lige se hvor de sidder?

Ja. Det er lidt et virvar, og jeg er lidt på bar bund.
Udgangspunktet er at minimere omkostningerne. Så peugeot er valgt fra.
De vil ikke udlæse bsi boks uden at udbedre alle fejl.

Håber på serøse indslag!
På forhånd tak

Morten.

Peugeot SW GRIFFE airvan 2,0 hdi (136) 2007. Fra ny.

Peugeot 206 1,4 HDI (70) 2008. Fra ny.

Spørg gerne til begge, hvis det kan hjælpe på nogen måde.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan har du kortsluttet ? (er det på batteriet eller et andet sted i bilen)
Hvis du ikke har vendt batteriet forkert,og du stadig kan starte den, så er det vel bare en sikring ,så prøv at tjekke de store sikringer i sikrings-boksen (sidder i venstre side under rattet)
nr 4 60A
nr 5 70A
nr 8 70A
Jeg er ikke den store ekspert i 307, men kunne forestille mig at den manglende strøm i midterkonsol og til servo ikke går gennem elektronik boksen
Generatoren lader kun hvis der spænding på den tynde ledning (+D)-det får den sammen med ladelampen når nøglen er drejet til start. Måske er det fra den samme sikring, som til midterkonsol.
Jeg har kortsluttet på batteriet.
So far... mekanikeren fandt en 70 amp. til servo'en der var røget, så den kom til at virke igen. En brugt generator fik ladning på igen. Så nu skal jeg have fikset den 'gamle'. Da den er den nyeste:-)
Hvis der er nogle renoverings forslag til en generator..altså det elektriske, så sig endelig til.
Ladelampen lyder endnu ikke, men jeg er også lidt i tvivl hvorvidt den skal gøre det med tænding til.
Nu mangler jeg bare strøm på *farveskærm/navigation-radio-5 cd skifter-indb telefon.*
Så hvis der er nogle forslag til hvor der kan gemme sig en sikring lokalt til dette konsol så er jeg meget interesseret.
I gamle dage kunne der jo sidde en glas sikring bag på en radio?:-)
På systemet er der fra peugeot påsat en større sony effektforstærker.

Peugeot SW GRIFFE airvan 2,0 hdi (136) 2007. Fra ny.

Peugeot 206 1,4 HDI (70) 2008. Fra ny.

Spørg gerne til begge, hvis det kan hjælpe på nogen måde.

Hvornår er den fra,,, har nemlig diagram over dem,, skal bruge måneden og år
Den er fra maj 2007. Den er købt som en gulplade bil. Men en ombygget model griffe, med en del udstyr derudover.

Peugeot SW GRIFFE airvan 2,0 hdi (136) 2007. Fra ny.

Peugeot 206 1,4 HDI (70) 2008. Fra ny.

Spørg gerne til begge, hvis det kan hjælpe på nogen måde.

Annonce
http://www.gratisimage.dk/share-8C76_4C2F2D94.html
Tak for billedet. Det er dog det samme som jeg har i min instruktionsbog. Sikringen er ikke sprunget.
Det var jo så der at jeg tænkte at der kunne gemme sig en sikring lokalt, eller evt. være brændt en elektronikbos af?
Jeg aner ikke hvor og hvor mange 'bokse' der er i denne bil.

Peugeot SW GRIFFE airvan 2,0 hdi (136) 2007. Fra ny.

Peugeot 206 1,4 HDI (70) 2008. Fra ny.

Spørg gerne til begge, hvis det kan hjælpe på nogen måde.

Lyder på mig som om du mangler en af de små 10 amp sikringer som styre de simple strøme til tænding m.m. (bla. da ladelampe ikke lyser - din generator vil ikek lade før den lyser som skrvet tidligere.)

Hvis kortslutningen er sket på selve batteri - dvs. dirrekte fra plus pol til minus pol, burde der ikke springe nogle sikringer - er du sikker på at kortslutnignen ikke skete et andet sted ? - en kortslutning på batteriet belaster bilens elektronik på samme måde som hvis man tager batteri af - dvs. 0 volt - det kan man ikke få en sikring på 70 Ampere til at springe af

præsist hvor havde du din gafffelnøgle og hvor er brændemærkerne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis