Oprensning af indvendig gevind

Hej venner,

Jeg har et lille problem jeg ikke middelbart kan løse...
Jeg roder en del med små 3,5 ccm nitromotorer. Jeg er igang med at renovere een, hvor motorblokken var malet sort. Den bestemte jeg mig for at glas-blæse.

Der sker jo så det at det relativt fine glas slibe materiale ( korn 120 ) kommer ind i de forskellige gevinder der er i blokken. Og det kan ikke umiddelbart blæses ud med trykluft.
Gevindet til topstykket ( i blokken ) er 3 mm i Ø og ca. 15 mm dybt. Jeg har forsøgt at fylde det op med fortynder og blæse det hele ud og jeg har også forsøgt det samme med WD40 - men der er stadig glas-støv i gevindet, så jeg ikke kan skrue topstyk bolten mere end 4-5 mm ned, før den går så stramt at jeg ved at jeg ødelægger gevindet ved at fortsætte. Blokken er af aluminium
Jeg har med vilje ikke forsøgt med en snittap, da jeg er bange for at den blot vil skære sammen med glasstøvet og så ødelægge gevindet.
Nogle ideer fra jer ?
På forhånd tak !

Med venlig hilsen

Niels Vangsøe

Vangsoe
Hej venner, Jeg har et lille problem jeg ikke... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tråden er ikke helt ny og problemet er løst men her er mit tip.

Jeg har taget en luftpistol og på spidsen loddet et kobberrør på, ø3mm der lige kunne presses i hullet på pistolen.

Nu har jeg så en ekstra luftpistol der kan komme ned i eksempelvis gevindhuller fra M4 og opad,har en enkelt gang forlænget kobberrøret yderligere med et plasticrør fra en WD40 spray så kunne man komme helt ned i ø2mm

 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også