Findes der skabsmont. genvex til 380m3/h ??

Hej,

Jeg har søgt vidt og bredt for at finde et genvex anlæg, som kan skifte ca. 380m3 luft i timen - problemet er, at det gerne skulle være skabsmonteret, da mit hus, som jeg skal til at bygge, ikke har noget loft overhovedet... :o/ Alternativ ville være at lave lidt loft over børneværelserne på 1. salen, hvilket jeg meget nødigt ville, da de ligger i gavlen af huset, hvor jeg har vinduespartier helt til kip...

Kender nogen til producenter af skabsmonterede genvex anlæg, som kan skifte mere end de 300-320m3 luft i timen...??

På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Får du ikke en skunk på din første sal?

Hvis skunken bliver for lille til at genvexen kan være der, kunne det måske lade sig gøre at lave den stor nok, i trappe opgang eller bad/toilet eller et andet mindre rum

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nej der blir ingen skunk heller...

Jeg spurgte faktisk min arkitekt om ikke jeg kunne gemme den under min trappe op til 1. salen, men han siger, at der bliver tryktab, når der blir længere ud til den friske luft, det er selvfølgelig rigtigt, men stod den i bryggerset, så ville der være et par meter ud og under trappen, snakker vi 3-4 meter...har det den store forskel...??

Noget andet er støj, jeg aner jo ikke hvor meget sådan et anlæg støjer og trappen ligger lige op til mit alrum. Men på den anden side, så ligger mit bryggers lige op til mit soveværelse, så det da bare endnu værre...

Kunne godt få den til at være under trappen og så have adgang via mit walk-in, som ligger lige op til...

 SELVBYGGER!!!

Hvis beregningen af af anlæget viser at trykfaldet vil få nogen betydning, er det jo "bare" at gå en str. op i rør, eller gå fra rund til firkantet rør

Så det er da det mindste problem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja det kan der være noget om...

Hvor meget støjer et genvex anlæg i vore dage, jeg mener i forhold til placering under en trappe eller i et bryggers...??

 SELVBYGGER!!!

Støjen fra anlægget gennem kanalerne er et spørgsmål om de rette lyddæmpere. Men selve kassen udsender jo også støj, så den skal ikke stå i et rum, hvor man opholder sig, men fint i bryggers. 380 m3 indikerer et meget stort hus, noget i retningen af 300m2 ?? Der er næppe brug for det kører med 380 m3 hele tiden, så støjen er nok ikke noget reelt problem i et bryggers.
Husk der skal være lads til at skifte filtre o.lign, der bliver rigtig svært i en skunk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Tak for svaret!

Huset bliver 285m2 så det ikke helt skævt regnet...

 SELVBYGGER!!!

Har du overvejet et kompaktanlæg til montering i nedhængt loft ?
Disse modeller bruges meget på det tyske marked
Se f.eks
http://www.exhausto.dk/vex320

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Hej. Ang. støj behøver du ikke at være nervøs, et Nilan anlæg siger næsten ikke noget, slet ikke hvis man ikke spare på lyddæmper.
Jeg har en leverandør af ventilations anlæg som er billiger en Genvex og Nilan.
Prøv at tjekke www.dyrholm.as.

Prøv at over veje at få et anlæg med varmepumpe i?
Vi har et med pumpe i, hvor vi spare rigtigt meget i gas, fordi i foråret og efteråret kan opvarme med luft, indtil det bliver rigtigt koldt.


jbk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis