Fjerne gammel beskyttelsesfolie fra bølgeblik?

Hej

Jeg har et problem med noget gammel beskyttelsesfolie på nogen bølgeblikplader.

Den tidligere ejer af huset har opsat skuret, men klaphatten har glemt/ikke gidet fjerne beskyttelsesfolien på pladerne. Resultatet er nu at solen har mørnet folien og den kan således ikke trækkes af i stykker der er større end en negl (10 m2 der skal renses)

Nogen der har et forslag til hvordan jeg skal gribe det an?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle da være noget nyt, om bølgeblik plader leveres med beskyttelses folie. Næh jeg tror det er det lag "maling" der skal give pladerne længere holdbarhed der er istykker. Den hurtigste metode at fjerne det på er en gasbrænder og en stålbørste.

V.h.  Håndværkeren
Ved ikke om det er nyt eller ej, men det er me 100% sikkerhed noget beskyttelsesfolie der ikke er pillet af (ligesom på mobil-tlf osv....)

Jeg vil gerne undgå at ridse pladen så derfor er en stålbørste bandlyst...
Så må du jo se om du kan skure det af med en skurebørste og ellers lade det sidde til det falder selv !
Ja så er jeg jo lige langt...

Jeg leder efter en løsning til at få folien af uden at skulle kradse det hele af med en negl.

Nogen der har nogen brugbare forslag?
Kan du ikke bruge mine forslag, så er du på Herrens mark, der findes ikke noget vidundermiddel der kan løsne fastbrændt folie fra en malet overflade. Opfind noget og få patent på det, så har du en levevej !
Annonce
Måske en højtryksrenser, kan gøre tricket?

mvh jens
Ja det var også mit næste træk - alternativt måske en damprenser - men så er vi jo nok ude i at det er nemmere og billigere at købe nogen nye plader ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også