Pumpe til vaskemaskine

Håber at der sidder nogle som kan hjælpe... Vi skal have flyttet vores vaskemaskine ned i kælderen og en rørlægger har allerede lavet nye rør og afløb osv, men da dette blev lavet var det ikke meningen at vaskemaskinen skulle stå nede i kælderen. Derfor kommer afløbet fra vaskemaskinen til at gå "opad" så vi skal vel have en slags pumpe sat på afløbet?? Så spørgsmålet er sådan set - hvad hedder en sådan pumpe og er det kun en pumpe og ikke andet som skal monteres?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der da ikke riste i gulvet af kælderen, jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det skal løbe opad
OK - en lidt nærmere forklaring kræves nok. Vi bor i lejlighed - stuen, og da vi flyttede ind, lavede vi det om - stue og køkken byttede vi, og for at undgå at rive gulv mm op, lavede rørlæggerne nye rør som alle ligger langs med loftet af kælderen og borede derefter huller i gulvet op til vores lejlighed. Så hvis vi skal have flyttet vaskemaskinen ned i kælderen må der være en form for pumpe til afløbet, da vandet skal pumpes op til rørene

Håber at det giver mening
Ja men det gør det da, men prøv nu at undersøge om der er et afløb i kælderen du kan bruge. For det er ikke bare sådan lige at lave en pumpe der starter samtidig med at vaskemaskinen skyller ud.

Måske kunne det fungere, hvis du sætter vaskemaskinen højt, eks. en meter over gulvet, så kan den muligvis, sende det op i røret.

Men vend det lige  med en, som ved mere om vaskemaskiner end mig.

mvh jens

Det kunne den sikkert godt Je_ns, der er bare lige det problem med vaskemaskine pumper at de ikke er udstyret med en retur ventil. Så den mængde vand der vil stå i slangen vil retunere til maskinen. Men det kan heller ikke passe at der ikke er et afløb i kælderen et sted.
Annonce
Jeg ville prøve om ikke den indbyggede pumpe klarer det alene.
At pumpe ud op til halvanden meters højde er i hvert fald ikke noget problem.
Husk at du skal have en envejsventil oppe ved tilslutningen, eller risikerer du at der løber kloakvand tilbage i maskinen.

MvH,

Bent.

Kan den ikke pumpe op i kloarken, er der den mulighed at få lavet en rustfri beholder med en dykpumpe i, den skal være stor nok til at der kan være det samlede vand forbrug til en vask

Der kan måske købes noget færdigt, til at bruge til brusekabiner i lejligheder, men jeg kan ikke lige finde noget, men jeg mener at have læst om dem


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Planen er at vi skal sætte vaskemaskinen oppe på et mur som allerede er nede i kælderen, og derfor bliver afstanden til afløbet på ca. de der 1 meter (og meget muligt at det er mindre end det).

Men hvad hedder en sådan pumpe vi skal have fat i, og envejsventilen hedder vel bare en envejsventil?
Det hedder en returventil, og den skal sidde helt nede ved udgangen på vaskemaskinen. Da du ellers får det snavsede vand tilbage i maskinen når pumpen stopper.
Det kommer ikke til at fungere ordentlig.
Du bliver som skrevet, nødt til at lave et kar, evt. nede i gulvet, hvor vandet kan være og så montere en dykpumpe, som
tømmer karet ved en bestemt vandstand.

Med venlig hilsen

Søren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis