Pumpe til vaskemaskine

Håber at der sidder nogle som kan hjælpe... Vi skal have flyttet vores vaskemaskine ned i kælderen og en rørlægger har allerede lavet nye rør og afløb osv, men da dette blev lavet var det ikke meningen at vaskemaskinen skulle stå nede i kælderen. Derfor kommer afløbet fra vaskemaskinen til at gå "opad" så vi skal vel have en slags pumpe sat på afløbet?? Så spørgsmålet er sådan set - hvad hedder en sådan pumpe og er det kun en pumpe og ikke andet som skal monteres?
Håber at der sidder nogle som kan hjælpe... Vi... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
brug denne http://kortlink.dk/7vzm
"Planen er at vi skal sætte vaskemaskinen oppe på et mur som allerede er nede i kælderen, og derfor bliver afstanden til afløbet på ca. de der 1 meter (og meget muligt at det er mindre end det).

Men hvad hedder en sådan pumpe vi skal have fat i, og envejsventilen hedder vel bare en envejsventil?"

Hvis det kun er en meter klarer vaskemaskinens egen pumpe det snildt. Tænk på, hvor mange der ikke har fast afløb og smider afløbsslangen op i håndvasken.

Envejsventilen er selvfølgelig nødvendig.

MvH,

Bent.
Mange tak for alle svar. Vi har i dag haft en rørlægger og se på det, og han siger at vi hverken har brug for pumpe elller envejsventil, og da bliver jeg jo lidt forvirret. En pumpe forstår jeg at vi ikke behøver da der som sagt ikke så ret langt op til afløbsrøret, men da jeg hørte ham med envejsventilen, da sagde han at det behøvede vi heller ikke...?

Må nok indrømme at jeg er lidt rundtosset nu...
Det hele kommer an på din løftehøjde (hvor højt du skal løfte vandet i lodret meter)

en løsning kunne være at bruge sådan en pumpe.
http://midtjysk-vvs.dk/group.asp?group=512

Mvh Ulrik
Skrevet af Dikkedik på 29 jun 2010 15:22
Mange tak for alle svar. Vi har i dag haft en rørlægger og se på det, og han siger at vi hverken har brug for pumpe elller envejsventil, og da bliver jeg jo lidt forvirret. En pumpe forstår jeg at vi ikke behøver da der som sagt ikke så ret langt op til afløbsrøret, men da jeg hørte ham med envejsventilen, da sagde han at det behøvede vi heller ikke...?

Må nok indrømme at jeg er lidt rundtosset nu...
Uha sig det ikke for højt, måske du bliver afkrævet extra for tivoli turen
Jeg tror det er lige som det gamle ordsprog: nogen kan lide Moderen andre Datteren

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis