Lyssensor (ikke bevægeksessensor!) hvordan?

Jeg vil gerne have mit udendørslys til at tænde/slukke efter lysstyrken. Jeg synes ikke, jeg lige kan finde dem til salg - jeg får en hulens masse bevægelsessensorer, når jeg søger på det! Desuden skal det være billigt (har tvillinger på 18 mdr!)

- Ved nogen, hvor de kan købes?
- Har nogen lavet deres egen lyssensor?

Alle svar modtages med entusiasme!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej... Du skal søge efter et skumringsrelæ på google... Når du bruges sådan en, er det en god idé at få installeret et døgn ur sammed med... Så lyset kun er tændt når det er mørkt og inden for eks 06.00 til 23.00 og så slukket resten af natten... Jeg menere at servodan har lavet et skumringsrelæ med indbygget ur... Men de ligger også i den dyre ende, men det er også god kvalitet...
Du kan godt bygge din egen lyssensor, jeg har da selv bygget en da jeg var knægt, du skal have fat i sådan et byggesæt ! Muligvis fra en Hobbybutik.

V.h.  Håndværkeren
Du kan faktisk købe sparerpærer med lyscensor som kun tænder når det er mørkt.


Jeps, sådan en med en lysfølsom modstand og en transisto? - har tænkt på det, men den skal jo tænde/slukke med en spænding på 230V. Man må sulle bygge et relæ ind eller lignende. Jeg er ikke så meget inde i den dybere elektronik
Annonce
Hej
Uden at reklamere kan jeg fortælle at silvan har Lyssensor/skumringsrelæ i deres sortiment - koster et par hundrede kroner
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Fåes af og til i Bygma til 70,- virker fint, har selv 2 stk. De er fra Jo-El

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis