Dæksbjælker til ny dørk.

Jeg skal have en ny dørk. Og er kommet frem til det nemmeste og hurtigste skulle være at støbe nogen dæksbjælker fast i siden. Og så få fat i et par plader marine krydsfiner 22mm. Save dem til og lægge et lag glasfiber i bunden og 2 i toppen. Så skulle den skid være slået. Troede jeg. For jeg kan nemlig ikke finde noget egnet træ. Folk har sagt jeg skulle bruge mahogni dæksbjælker. Og jeg har spurt og søgt mile vidt omkring uden at nogen kunne skaffe dem i den størrelse jeg skulle bruge. Og jeg frygter også at det vil blive en frygtelig dyr omgang med sådan et par stænger mahogni.

Nu tænker jeg så at når træet nu alligevel skal gemmes væk nede under dørken så kunne det da være lige meget om det var noget flot mahogni. Kunne eg ikke være ligeså godt. Da jeg ved at eg skulle være godt til feks at grave ned til hegn. Så burde det da være nogen lunde lige så vejrbestandig som mahogni. Dog ikke helt så flot.

Er der en der ved om eg ikke kunne være næsten lige så godt.

Og jeg har altid mest rodet med mekanik og bliver aldrig nogen god tømre. Så hvad kalder man de bjælker jeg skal bruge. Jeg har søgt nettet tomt for egebjælker og der kommer ikke rigtigt noget frem. Det skal være høvlet pænt lige så jeg kan få en god kontakt flade til min dørk.

På forhånd mange tak.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
alt over 5hk er pral

Egetræ er mindst lige så godt, har været brugt i århundreder, for din dørk skulle jo gerne være helt tæt, så ingen grund til at bruge mahogni til det, ud over det også er pænt at se på nedefra.

Dæks-vægere ville jeg kalde det du lægger din dørk på.

Ørum savværk nær Hjallerup i Nordjylland er leverings-dygtige i egetræ til bådbygning. har leveret til flere bådprojekter og møller.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Mage tak for svar. Det ser ud som om det bliver godt vejr at støbe i i weekenden. Så jeg kommer ikke til at kede mig.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis