Trætte magneter på køleskab

Mit køleskab er træt i magneterne og lukker ikke helt når man skubber døren til. Skubber man hårdt lukker det. Det er jo træls, jeg tænker så:

1. Køb et nyt køleskab eller
2. Monter en monstermagnet på toppen at køleskabet, som sørger for at det lukker til med et blidt puf. Plus på toppen af lågen og minus på toppen af selve skabet.
3.  Stil køleskabet skråt ??

Hvor køber man en 2 delt monstermagnet? Jeg tror ikke at de som anvendes til køkkenskabe er helt stærke nok.

Bornholm er et dejligt sted.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder 2 huller i køleskabet overfor hinanden - mon der skulle sidde magneter der som ikke er monteret? Der er 2 plasticdækplader foran.

Køleskabet er af mærket ariston og er del af mit lejemål her i "fjellabeland" (Norge)

øhh, jeg har aldrig hørt om magneter på en køleskabslåge. Denne skulle gerne lukke ved hjælp af et mindre vakuum i den gummiliste man kan se på dit billede. De plastdæksler du har afmonteret skal kun bruges, hvis man ønsker at vende lågen om. Ariston er ikke top top kval, så måske er det en af grundene. Men kontakt da udlejer og forklar på fjellabsk at dit køleskab ikke kan lukke ordentlig. Det er vel deres problem??
Det lykkes efter nogen kamp at få de to enheder fri af væggen og køkkenskabet. Nu har jeg skråtstillet skabet lidt med et låg fra et marmeladeglas. Det hjalp.

Norsk kultur er præget af dovenskab inkompetence og ligegyldighed overfor andre (bortset fra egen familie) derfor er det omsomst at klage. De får aldrig fingeren ud er min erfaring. Der er en grund til at danske medarbejdere er populære i Norge :-)

Skrevet af bamse82 på 26 jun 2010 23:11
øhh, jeg har aldrig hørt om magneter på en køleskabslåge. Denne skulle gerne lukke ved hjælp af et mindre vakuum i den gummiliste man kan se på dit billede. De plastdæksler du har afmonteret skal kun bruges, hvis man ønsker at vende lågen om. Ariston er ikke top top kval, så måske er det en af grundene. Men kontakt da udlejer og forklar på fjellabsk at dit køleskab ikke kan lukke ordentlig. Det er vel deres problem??
Jooo.. Der er magnet hele vejen rundt i gummilisten, men det er ikke for at holde døren lukket, kun for at listen slutter helt tæt.. Der skal absolut ikke være vakum i et køleskab.. Så er afløbet stoppet..

Hvis skabet ikke lukker, så er det noget andet.. Enten at det er skævt eller hængsler der skal justeres..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Hullerne er formentligt til hvis du vil vende døren sådan at den er hængslet i venstre side i stedet for højre.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis