Træterasse på lecablokke ver. 2

Der sker vist et eller andet, når man kopierer tekst fra Word til forummet her, så jeg prøver lige igen.

Jeg skal ha' bygget en træterrasse af alm. terrassebrædder og ditto strøer, som skal hæves ca. 15. cm. over jorden. Dur det, at lægge strøerne på lecablokke ? De fås nemlig i den størrelse jeg har brug for.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det bliver noget skrammel, du skal bruge beton isteder.
Husk at lægge murpap imellem træ og "sten"
V.g.  Håndværkeren
Tak for svar, Håndværkeren.  Jeg fik ideen fra de reskabsskure, som sælges rundt omkring i byggemarkeder, og hvor man kan tilkøbe lecablokke til at stille bygningen på. Jeg ku' godt finde på at købe sådan ét til mit sommerhus, men her skal jeg formentlig osse holde mig fra lecablokke - eller hva' ?
Ja det skal du, og her er begrundelsen ! Lecablokke er porøse, d.v.s. de kan stå og suge vand op fra undergrunden, og når det så bliver frost sprænges de.
Det eneste der rigtigt duer er beton klodser, eventuelt fundablokke fyld op med beton.
Alt det der underlige opklodsnings klamp der bliver lavet rundt omkring ifb.med træterasser er da lige til at brække sig over!!!

Tag nu og få boret nogle huller fyld med beton og så nogle stolpesko i også få lavet en ordentlig rem og nogle tvær stivere, så har man da noget ordentlig fast forankret at bygge videre på,og så ved man også at det blir stående i mange år
det er rimelig udtur at det hele har sat sig efter 2 år og man så kan starte forfra

Det var bare lige min mening , men der er sikkert mange andre meninger om dette emne

Tim  
 
Skrevet af Håndværkeren på 25 jun 2010 12:26
Ja det skal du, og her er begrundelsen ! Lecablokke er porøse, d.v.s. de kan stå og suge vand op fra undergrunden, og når det så bliver frost sprænges de.
Det eneste der rigtigt duer er beton klodser, eventuelt fundablokke fyld op med beton.


Og lige til orientering Leca suger ikke fugt derfor er de lidt mere bøvlet at pudse på,og man bruger eller brugte jo også lecanødder i kapilar brydende underlag

Tim  
 
Annonce
Selve lecaen suger ikke nævneværdig med fugt, det er straks værre, med cementen som der er i lecablokkene.

mvh jens
jeg har selv en træterrasse der er hævet, men jeg borede til en række pæle, spændte en rem på og lagde spær i sko. Jeg er bange for, at frost kan skubbe til terrassen, når den ligger ovenpå løse klodser - uanset materiale. Læg forøvrigt en dug under. Den tager alt ukrudt der måtte kigge op.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis