Væddemål . Utæt gas . Måling

Hej hjælp mig lige med at opklare et væddemål ( har 5 kasse øl på højkant.)

Min kammerat er ved at lave gulv i sit hus og har i forbindelse med det slå hul på gas ledningen mellem hvor det kommer ind i huset og gasmåler (altså før gasmåler ).  Det opdager han først efter et par dage. ( lille hul og bor ikke i huset mens der laves gulv. )   Men da han opdager at der lugter voldsomt af gas få han fat på en anden kammerat som er vvs. har kommer forbi og lukker hullet .   Jeg mener jo så at han få sig en stor gasregning da han kommer til at betale for alt det gas der er sivet ud. Men hans vvs siger at der ikke er måling på gassen før gas målerene .  Jeg er ganske 100 på at de ikke bare sende gas ud uden og af nogle målere på rørene så de har styr på forbruget .Det ene i en kæmpe debat diskussion og bliver afsluttet med et væddemål på 5 danske kasser tuborg. . ( Jeg skal holde somme fest så jeg kunne godt bruge dem. Hvem har ret hva siger i .
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dit svar får du hos gasleverandøren
Lige som med el og vand findes der også umålt gas. Umålt er såmeget sagt for man har da styr på sådan nogenlunde hvor meget el, vand og gas man pumper ud i rørene, uden egentligt at vide hvor det er havnet før der aflæses målere hos forbrugerne. i det her tilfælde forsvandt gassen før måleren, og spildet regnes så med i det spild der nu engang er i sådanne et system med rørskader og utætheder.

Jacob
Hmm Jacob det var ikke det jeg ville høre hehe . ´Men så må de jo have et ca mål på spild og ´når det kommer over det spild mål så ja det ved jeg ikke
Der er en del spild, da mange stikledninger er utætte, det ses ofte ved at en hæk gror dårligt lige over stikledningen, og normalt gør de ikke noget, da det er dyrer at lave ledningen end det gas der forsvinder. Men hvis de bliver kontaktet og får at vide at man kan lugte gas, skal de lave det, også selv om det kun er ved noget helt speciel vejr, som måske kun optræder 1 gang hver 10 år.

Men ja du må håbe på at dine venner vil dele deres gevinst med dig
Når du nu har måtte betale den

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Her var også en lille utæthed:
(Mon ikke pågældende kummunalarbejder skulle hjem og skifte underbukser)

http://hvidovre.lokalavisen.dk/.../706159683


Edit:
Det ser ud til linket ikke virker.
Følgende skulle virke, når man højreklikker og klikker åbn i nyt vindue:

http://tiny.cc/03lpv

Annonce
Din ven bor måske i Nærum?
Der har de åbenbart oplevet resultaterne af udsivende gas!
Angiveligt sendte en eller anden gas ned i kloakerne og lortet sagde BOOOM og kloakdæksler røg 30 m op/væk

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm:

Kan vi heraf konkludere, at gassen i Hvidovre er mere energiholdig end i Nærum?

Eller beror det på øjenvidnernes forkromede øjemål? 

Argghhh hvor er det her nolleren .-/ det kan da ikke være rigtigt de må da have nået kontrol de må da kunne se hvis der lige pludselig forsvinde en kubik gas. som ikke er på målerene når der bliver afregnet .. Hehe i kan godt høre jeg er ved og blive lidt fibrilsk. håbe sku jeg få lov til at drikke med når nu det lyder som om jeg skal betale
Man kan ikke vinde hver gang, men hvis det er en god kammi, deler han selvf med dig.
Lav et sammenskudsgilde med ham, hvor han skal levere pils!
Når du bliver lige så gammel som mig, lærer du at begrænse væddemålene, når man er på usikker grund!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis