Scotte pillebrænder

hey er der nogen der har viden/errfaring om  Scotte pillebrænder overvejer og sætte sådan et fyr i i mit nye hus.
kvalitet?
plads?
er det fuktionelt?
Bedømmelse?
hjælp mig!!!

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil kunne finde en HEL masse på www.stokerpro.dk

Umiddelbart vil jeg mene det er en god pillebrænder. Dog uden at havde haft en. Jeg ville bruge et par tusinde mere og købe en woody. Det er samme brænder men med mere avanceret styring.

Mvh Tommy Fer

Der er efter min mening ingen grund til at give mere for en woody, frem for en scotte. Man får hurtigt føling for hvordan fyret køre, og kan der efter justere på nogen parametere, for at fin tune den. Jeg har selv haft min scotte i to år, og den har aldrig svigtet mig.

En anden ting du skal kigge på er, hvilket fyr har du nu, er det en gammel olie brænder, med en ringe virkningsgrad, så er der ikke mange penge at spare, er det et nyere olie fyr, kan du ikke montere pillebrænder på den, da du ikke kan rengøre den indvendigt. Alt i alt, ville jeg eller købe et helt sæt, med kedel, som vidst koster 4-7000 kr mere, så er du sikker på en god virkningsgrad, samt at udstyret passer sammen.

Mvh Thomas Hansen

køb nu en woody - den prisforskel nyder du godt via mere nøjagtig styring og mere sikker drift

Fordelen ved Scotte pillebrænder er at alle reserve dele kan købes utallige steder på nettet til små penge.
Ved andre systemer er det mange gange kun muligt, at købe reservedele igennem en importør som kun sælger gennem VVS faghandelen. Når sådan nogle bæster klemmer monopol om reservedele, bliver det tit meget dyrt at få gang i sit system igen.
Indregulering og drifterfaringer er også rigt tilgængelig i diverse forums ved Scotte, Woddy systemer. Man har mulighed for fjernvisning og styring af sit anlæg gennem software og internet.

Se eksempler på drift kurver her:
http://pillefyr.tknweb.dk/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis