Reservedelspriser

Hej Alle,

Jeg har en god bekendt som samler alverdens gamle maskine sammen. Han har hået fingre i en "knuser" eller "Shredder" som de kalder den.
Den kan kværne telefonpæle i småstykker stille og roligt..  Men motoren på den er brændt af, og han bad mig undersøge hvad en ny kostede, så derfor tog jeg kontakt til "MoCo Maschinenbau" og fik priser på ny motor, nå ja og han ville gerne have en styring der selv overvågede processen, hvis den blev blokeret ville den reversere..

Jeg har nu fået tilbud fra tyskerne, og en 7,5KW motor koster 3554€ en 11KW 5186€..
Styring til 7,5 1805€ og til 11 2540€..

Jeg var ved at falde ned af stolen, 25000,- for en elmotor !!!!  De er jo skingrende sindsyge..

Men det som alligevel fik et smil på læben var den tilhørende tekst til tilbuddet :

Hello Kim,

Thank you for the machine number. However, we didn't expect a machine, which was built in 1979. We store machine-documentation for 20 years but not for 30 years and more and the problem is to know the drive power of the motor and the diameter of the gear-flange. So, in case of an order we will have to ask for some pictures of the machine's drive side and the number of kW's. We included the most common drives in enclosed offer, which is 7.5 (Pos. 1) or 11 kW(Pos.2) and the corresponding control-boxes under Pos.3. Looking forward to hearing from you again, but we will also understand, if you reconsider the repair of a 31 year old machine.

Best regards Helmut Boll

Øhh Ja, det "overvejer" vi lige

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis nu motoren er mere værd, er det vel billigt??

Hvad særligt er der ved den motor?
Kan du ikke bare købe en standard elmotor?

Med venlig hilsen
ktm

Hvis motoren er så speciel, så få den dog viklet om, og renoveret, hos den lokale elektroservice.
Eller find en standard motor, og tilpas den.

mvh jens
Har set der er et par motorer i den størrelse til salg på enten dba eller gul&gratis.
Kan ikke lige huske om der var motorværn med til men det kunne være et billigt alternativ til styrring, så slukker den motor hvis det bliver for hårdt for den (kan indstilles) og så en polvende kontakt til at køre baglæns.
Det vil koste mellem 1-2k
Hej Alle,

Ja, det er åbenbart en lidt speciel motor, mest pga. den flange og akslen ind i gearkassen. Prisen fra tyskerne bærer præg af de skal have den fremstillet da det er en gammel model..

Løsning bliver naturligvis enten at Grene eller anden renoverer den, eller jeg sætter en anden på under og forbinder de to med et kædetræk..

Styringsmæssingt bliver det som Rider foreslår, en reversibelt kontaktsæt med en termodel, og manuelbetjening, det kan jeg selv bygge..

Men tråden var også mest lidt for sjov, at man kan forestille sig nogen købe en ny motor til 25000,- det er udenfor min fatteevne..
Men jeg har kigget på priser på en ny tilsvarende maskine, den koster ca. 300.000,- så det er noget dyrt jern de har dernede..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

de srhedder har et hårdliv.

når den kan "æde" telefon pælle.(træ)
og andre ting så som en sofa og lign.!
der kommer i den
og den stiller krav til motoren
med automatisk reverse funktion
som køre baflæns når plokaden over skrider den værdig (momentet)
der er indstillet til. (styreing)
og køre frem igen når den har slubbet plokaden.!

du kan se den i www.youtube.com under shredder. af lawnmover.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis