Hej Alle,
Jeg har en god bekendt som samler alverdens gamle maskine sammen. Han har hået fingre i en "knuser" eller "Shredder" som de kalder den.
Den kan kværne telefonpæle i småstykker stille og roligt.. Men motoren på den er brændt af, og han bad mig undersøge hvad en ny kostede, så derfor tog jeg kontakt til "MoCo Maschinenbau" og fik priser på ny motor, nå ja og han ville gerne have en styring der selv overvågede processen, hvis den blev blokeret ville den reversere..
Jeg har nu fået tilbud fra tyskerne, og en 7,5KW motor koster 3554€ en 11KW 5186€..
Styring til 7,5 1805€ og til 11 2540€..
Jeg var ved at falde ned af stolen, 25000,- for en elmotor !!!! De er jo skingrende sindsyge..
Men det som alligevel fik et smil på læben var den tilhørende tekst til tilbuddet :
Hello Kim,
Thank you for the machine number. However, we didn't expect a machine, which was built in 1979. We store machine-documentation for 20 years but not for 30 years and more and the problem is to know the drive power of the motor and the diameter of the gear-flange. So, in case of an order we will have to ask for some pictures of the machine's drive side and the number of kW's. We included the most common drives in enclosed offer, which is 7.5 (Pos. 1) or 11 kW(Pos.2) and the corresponding control-boxes under Pos.3. Looking forward to hearing from you again, but we will also understand, if you reconsider the repair of a 31 year old machine.
Best regards Helmut Boll
Øhh Ja, det "overvejer" vi lige