Ford escort m 1,6i motor Tandrems skift

Høre meget om haynes bog... er der nogle der kan lægge billeder ind med et korrekt tandrems skift med fokus på Mærkerne på knastaksel og krumtap hjulet.

foruden det. knalder man ventilerne ved en knækket rem. synes der er delte meninger om det.


Har dybt bøvl med Escorten 1.6 `92 med 1.6i singel indsprøjtning motor. den døde bare og nu skal jeg have udmålt lidt på diverse giver/føler.  den driller mig lidt, kan du nøjagtig guide mig rundt i motorrummet så kan jeg altid gå i nærmere detaljer....

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu har jeg ikke lige haynes på din model
hvis du aldrig har prøvet det før , vil jeg stærkt fraråde dig at stå alene første gang , men få en der ved lidt om det til at hjælpe , så kan du selv gøre det efterfølgende , bare remmen står en tand forkert , vil motoren gå meget dårligt

hvis du ellers selv roder en del med bilen , er det en god ting at købe den selv , der er mange gode ting i den for amatørmekanikeren , den koster kun 300 kr

om den bukker ventilerne i din model ved jeg ikke , men mange af de mindre benzinmotere sker der ikke noget ved det , derimod en disel , den er skadet med det samme bare den er sat forkert på
Hej
Med fare for at blive "moppet"            af alle mine kollegaer her på GDS vil jeg lige fortælle at du kan købe ovennævnte bøger hos "Birgers billige bilbøger"  http://www.birgersbilligebilboeger.dk/   han har næsten alle bøger på lager. Man må ikke reklamere på GDS men jeg har ingen økonomisk interesse  i dette. 

Hilsner (uden Reklamer) fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

mange tak for svarene. nu er jeg over det med bogen. Men motoren er 8 ventilet med singelpoint indsprøjtning.  tænker stagdig på de ventiler... om de er bukket???  ved nogen om der er spillerum mellem stempler og ventiler??  Har sat remmem på, og jo den går dårligt , lyder som den går på 3 cylinder - men den dårlige motorgang ændre sig ikke selvom jeg piller indsprøjtnings dyserne fra en efter en. Kan Remmem være sat en tand forkert på?? Kan det være tændingtidspunktet, hvordan stiller man det med tændspole med hall-giver??


Har dybt bøvl med Escorten 1.6 `92 med 1.6i singel indsprøjtning motor. den døde bare og nu skal jeg have udmålt lidt på diverse giver/føler.  den driller mig lidt, kan du nøjagtig guide mig rundt i motorrummet så kan jeg altid gå i nærmere detaljer....

Hvordan ser tændrørene ud, når den for nylig har kørt?
Hvis et er vådt, er den gal med tændingen.
Hvis de er pænt tørre kan det være en bukket ventil, for nu straks at male Fanden på væggen.
Du skal nok tjekke om kompressionen er ens på alle 4 cylindre.
Har du ikke en kompressionsmåler, kan du uden, afgøre om sagen er i rimelig orden, hvis du har blot en smule sans for rytme i mekanik.
Pil kablet af tændspolen. Forsøg at starte motoren. Lyt efter om den "støder" ensartet i starteren. Hvis den har en hurtigere takt hver 4. gang du hører modstanden i startmotorens omdrejningshastighed, altså ude at rytme, ja så er muligheden for en defekt ventil til stede.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også