Opladning af Bilbatteri

Hej Lav-det-selv.dk

Jeg har et spørgsmål.

Hvis jeg skal have opladet et 12v 60ah bilbatteri,
vil denne oplader så kunne gøre arbejdet?:
LINK

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej - heller ikke hvis batteriet bare skal toppes op. Du skal have en lader der giver min. 10A

 

Hej

Hvorfor kan han ikke det ?

Tager det bare ikke lang tid eller er der noget jeg ikke ved ?

Jeg har en "gammeldags" lader og afhængig af hvor meget strøm
der er på det bil batteri jeg lader på lader den mellem 1 og 4 A
Og den kan max lade med 4 A.
Men jeg ville også købe en lader der kan lade med mere end 1,8 A

Hilsen Jan
Jooooo kan man godt meeen det tager en hel krig for et 60ah batteri - forudsat at laderen kan holde en spænding på omkring 13 volt ca. anslået tid for at oplade et 60 ah batteri er ca. 40 timer - det kan bedre betale sig at købe en lader der som minimum kan lade med 6 ampere det vil give en ladetid på ca. 10 - 12 timer hvilket er det optimale, man kan så diskutere om det skal være en dyr impulslader med kontrol og styring af ladning eller en bilkamodel uden nogen kontrol eller styring af ladning.
En god 10 Amp lader er derfor nok det optimale - bilkamodellerne er kendt for at koge batterierne tørre............

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Så køb en i Harald Nyborg. Jeg har ikke kogt nogen akku tør. De går ned på nærmest ingenting, når akkuen er opladet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er til et roskilde festival anlæg, så det er lidt ligemeget om det ødelægger batteriet over tid.
Jeg har fundet en 6AH til 200kr i thansen, 10-12 timers ladetid er til at leve med, når det (ifølge egen erfaring) kun skal lades 1-2 gange i løbet af en festival.

Tusind tak for svarene alle sammen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
husk nu, at et alm. autobatteri ikke er beregnet til at blive afladet totalt gang på gang. Få fat i et til f.eks. en kørestol, der er også mere skrald på - nok 90 eller 120 amp

 

Hejsa..
Da det er en 12v lader, kan den selvfølgelig lade dit batt op hvis den virker rigtig.. men en lader reguler ladestrøm efter batt indre modstand, og lader ikke fuld knald når den nærmer sig toppen.. og det er uanset hvor mange amp. den kan lade med..
Når du har et 60ah batt.. og en 1,8amp lader vil det tage ca. 30 timer at lade op hvis man forestiller sig batt er fladt.
Jeg vil mene, at sætter du den lader på og lader hele tiden vil det sikkert virke helt fint, hvis batt er fuldt opladet inden start.. selvfølge begrænset at den effekt du vil bruge ?? men 20-30 w musik, kan jeg ikke se noget problem i 24-7.

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis