Linoleumsgulv oven på klinkegulv

Jeg har købt et sommerhus og konen vil gerne have linoleumsgulv i en tilbygning hvor der nu ligger flisegulv. Gulvet i tilbygningen ligger ca. 20 mm. lavere end i resten af huset.
Kan jeg lægge et linoleumsgulv oven på fliserne så jeg slipper for at bryde dem op? Hvordan bygger jeg det i givet fald op så tykkelsen bliver max 20mm (hvoraf linoleums tykkelsen er 2,5 mm.)?

Jeg har har ikke rodet med sådan noget før, så gode ideer modtages med glæde
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo lægge et lag 16mm krydsfiner (limet i fer og not). Så har du også en god overflade at lime linoliumet fast på.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du kunne også lægge linoleumsfliser a la Marmoleum Click
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene.
Skal der lægges noget mellem mine eksisterende fliser og krydsfineren? Jeg tænker at der måske kan opstå problemer med lyd, hvis der ligger fliser direkte mod træ..

Ang. hvilken type linoleum der skal bruges, så er designministeren derhjemme i fuld gang med at se på alle mulighederne. Kender I til om man kan få hvid (eller tæt på) linoleum uden alt for megen struktur?

P
sådanne en omgang skum/filt vil gøre godt. så får du også gulvet ca 1mm højere op. og så er du oppe på 20mm.

Jacob
jeg ville nok vælge at prime gulvet med en primer til ikke sugende underlag. og derefter spartle det med en flydespartelmasse.. og for at være helt sikker på at det holder, så er det nok en god ide at grundrense klinkerne inden du primer. så alt fedt kommer væk, hvis der skulle være noget.. mvh Nick

Nick L

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også