Krydsforsikring??

Hej allesammen..

Er lige flyttet sammen med min kæreste i en ejerlejlighed som jeg ejer på papiret..

Idag nævnte hun noget om hun ville "krydsforsikres" (ved det er noget hendes forældre har nævnt)

Men hvordan foregår sådan noget? og hvad indebærer det?

Er det ikke kun normalt og krydsforsikre hvis man har købt noget sammen?

Vi er hverken gift eller har børn..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke lige helt inde i de små bogstaver, mht. arv og fælleseje.
Men jeg mener først at hun kan få del af lejligheden hvis i bliver gift! (Hvis det er det du er bange for)

Jeg ved jo ikke hvor længe i har kendt hinanden, men ellers er det meget normalt at man forsikrer sin partner ved evt. dødsfald.
Det forgår på den måde at du tegner en livsforsikring som går til hende og omvendt.
Man kan også kalde det en begunstigelse af personen.

Jeg tegnede sådan en sammen med fruen, da vi købte hus. Således kunne hun blive boende hvis jeg skulle stille træskoene.

Hvis du bange for at hun skal rende med din lejlighed og det halve af dine penge, kan du tegne en ægtepagt. Den gør at du beholder det der var dit, da i mødtes.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
En krydsforsikring er en forsikring på hinandens liv. Du tegner en forsikring på hendes liv og omvendt. Hvis din kæreste dør, får du udbetalt en forsikringssum (som ofte har en vis sammenhænge med størrelsen af hendes andel af gælden) på din forsikring. Udbetalingen fra en krydslivsforsikring er ikke arve afgiftspligtig. På din kærestes forsikring indsættes du som begunstiget hvilket betyder at hvis din kæreste dør, får du også udbetalt værdien af hendes forsikring på dit liv. Udbetalinger fra kryddslivsforsikringer er er "beskyttet" med tvangsarvinger (børn, forældre m.m.)

Vh
Carsten

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis